Cyfrowy Polsat nie skorzystał ze wsparcia państwa. "Głównie dawaliśmy, a nie braliśmy"

Grupa Cyfrowy Polsat nie skorzystała ze wsparcia państwa z tarczy antykryzysowej, ani programu tarczy finansowej PFR dla firm i pracowników. - W drugim kwartale głównie dawaliśmy, a nie braliśmy - mówi Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych w Grupie Cyfrowy Polsat.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:
Cyfrowy Polsat nie skorzystał ze wsparcia państwa. "Głównie dawaliśmy, a nie braliśmy"
Zygmunt Solorz, główny akcjonariusz Cyfrowego Polsatu

Jednocześnie w drugim kwartale br. przychody Telewizji Polsat z reklam i sponsoringu zmniejszyły się rok do roku o 34,5 proc. do 213 mln zł. W sprawozdaniu Cyfrowego Polsatu zaznaczono, że według danych Starcomu cały polski rynek reklamy i sponsoringu telewizyjnego w drugim kwartale br. zanotował spadek wartości o 35,4 proc. do 778 mln zł. W efekcie udział Telewizji Polsat w tym rynku zwiększyły się o 0,4 pkt proc. do 27,4 proc.

Cyfrowy Polsat bez wsparcie z programów antykryzysowych

Podczas spotkania z dziennikarzami spytaliśmy zarząd czy w związku ze słabą sytuacją na rynku reklamy - i w związku z tym – na rynku medialnym, skorzystała ze wsparcia z tarczy antykryzysowej czy tarczy finansowej PFR dla firm i pracowników.

Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych odpowiedziała na nasze pytanie: - Przede wszystkim nasze największe spółki operacyjne nie znalazły się w takiej sytuacji, która mogłaby je predysponować, aby zgłaszać się po jakiekolwiek wsparcie. W drugim kwartale głównie dawaliśmy, a nie braliśmy. Dobrze by było, gdybyście Państwo pamiętali, ile darowizn daliśmy dla polskiego społeczeństwa, bo to jest najważniejsze - podkreśliła.

Natomiast 2 kwietnia - tuż przed głównym wydaniem „Wydarzeń” Polsat - pokazał specjalny charytatywny blok „Reklama na ratunek - razem w walce z koronawirusem”. Wpływ z akcji - za pośrednictwem Fundacji Polsat – został przekazany na rzecz walki z epidemią COVID-19.

Grupa Polsat za pośrednictwem Fundacji Polsat przekazała też dwa tysiące tabletów z pakietem internetowym dla domów dziecka i rodzinnych domów dziecka oraz dla rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych. W ten sposób Grupa chciała pomóc w zdalnej edukacji w czasie koronawirusa.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa