„Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań w I kwartale

W pierwszym kwartale br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Zachodni” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań w I kwartale

„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w pierwszym kwartale 2018 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 005 egz. W skali roku tytuł ten zanotował spadek wynoszący 4,30 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 608 egz., o 1,43 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-gazet-codziennych-i-kwartal-2018 ##

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 3,93 proc. do 2 987 egz.

Największym wzrostem pochwalić się mógł wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która zajęła siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 4,20 proc. i wyniósł 347 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 10,05 proc. do 1 646 egz., zanotowała „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media). Tytuł ten w rankingu spadł z czwartej na piątą lokatę.

grafika

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w pierwszym kwartale 2018 roku należała do „Dziennika Zachodniego” (Polska Press Grupa), który awansował z ósmej lokaty. Jej wynik wyniósł 1 109 egz., po wzroście o 186,56 proc.

Drugie miejsce zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), awansujący z czwartej pozycji. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 1 041 egz., po wzroście o 77,04 proc.

Na podium, awansie z 10. pozycji, „Gazeta Wrocławska” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zwiększył się o 188,51 proc. do 929 egz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-dziennikow-regionalnych-i-lokalnych-i-kwartal-2018-roku ##

Największym wzrostem - o 1202,70 proc. do 482 egz. - pochwalić się mógł „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM). Tytuł ten w zestawieniu był 8., po awansie z 21. lokaty.

Z kolei najwięcej straciła „Gazeta Pomorska” (również Polska Press Grupa), która w rankingu spadł z miejsca 5. na 11. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 33,96 proc. i ostatecznie wyniósł 387 egz.

grafika

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela