„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w lutym 2019 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 243 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 3,35 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 11 038 egz., o 3,76 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-styczen-2019-fakt-gpc,7171092754683521a ##
Podium uzupełnia „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się najbardziej w zestawieniu - o 31,38 proc. do 3 915 egz.
Z kolei największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 20,70 proc. do 272 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu zajął siódmą lokatę.

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lutym 2019 roku należała do „Dziennika Zachodniego” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 451 egz., po spadku o 9,31 proc.
Drugie miejsce zajął „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM), będący rok wcześniej na 15. lokacie. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 753 egz., po wzroście o 153,54 proc.
Podium uzupełnia „Echo Dnia” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zmniejszył się o 30,91 proc. do 579 egz. Tytuł ten jednak awansował z miejsca czwartego.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-dziennikow-regionalnych-i-lokalnych-luty-2019,7171092239808641a ##
Największym wzrostem - o 447,22 proc. do 197 egz. - pochwalić się mógł „Kurier Poranny” (również Polska Press Grupa). Tytuł ten w zestawieniu był 15., po awansie z 22. lokaty.
Z kolei najwięcej straciła „Gazeta Współczesna” (Pro Media), która w rankingu spadła z miejsca 9. na 19. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 93,13 proc. i ostatecznie wyniósł 43 egz.

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.











