Danone liderem reklamowym branży mleczarskiej, mocno w górę Hochland, Zott i Almette

W ciągu dziesięciu miesięcy br. producenci wyrobów mleczarskich zwiększyli wydatki na reklamy w tradycyjnych mediach o kilkanaście procent. W największym stopniu w radiu i kinach, głównie kosztem gazet. Najwięcej wydaje Danone Polska, a marka Hochland zanotowała największy wzrost takich inwestycji.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Media pozainternetowe w okresie od stycznia do października br. na reklamach produktów mleczarskich zarobiły 347,1 mln zł (dane cennikowe bez rabatów). To 16,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku - wynika z raportu Kantar Media dla Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowaną większość budżetów, bo ponad 262 mln zł, firmy z tego sektora ulokowały w telewizji. Swoją obecność na szklanym ekranie zwiększyli w skali roku o 8,2 proc.

Producenci wyrobów mleczarskich w tym roku w największym stopniu zwiększyli wydatki na reklamę w radiach i kinach. W stacjach radiowych wydali w tym roku 162,1 proc. więcej niż przed rokiem (10,8 mln zł), a w kinach – 161,1 proc. więcej (23,4 mln zł).Wartość reklam produktów mleczarskich w magazynach wzrosła w tym roku o 26 proc., do 21,1 mln zł, a na outdoorze - o 23,7 proc., do 28,9 mln zł. Znacznie zredukowano natomiast inwestycje reklamowe w gazety - z 2,7 mln zł do 688,7 tys. zł (spadek o 74,1 proc.).

Największym reklamodawcą w omawianym okresie, podobnie jak rok wcześniej, była firma Danone Polska z wydatkami w wysokości 84,1 mln zł (spadek o 3,3 proc.). Na pozycję wicelidera awansował Hochland Polska, który z wydatkami na poziomie 67,5 mln zł pokonał ubiegłorocznego wicelidera - firmę Zott Polska, mimo że ta ostatnia w skali roku zwiększyła nakłady na reklamę o 36,9 proc., do 58,6 mln zł. Latem br. Zott wspierał markę Jobella kampanią przygotowaną przez nowo wybraną do współpracy agencję Lemon Sky JWT, z kolei wiosną promowane były twarogi Zott Natural.

Kolejne miejsca w zestawieniu największych reklamodawców branży mleczarskiej należą do: Bakomy z wydatkami 36,5 mln zł (spadek o 8,5 proc.) oraz Mlekpolu z 20,9 mln zł (wzrost o 143,3 proc.). Ta ostatnia firma we wrześniu promowała śmietankę Łaciatą, a w październiku, pod hasłem „Wszystkiego Łaciatego” - mleko Łaciate.

Najmocniej reklamowaną marką produktów mleczarskich od stycznia do października br. było Danone - na jego reklamę wydano 84,1 mln zł (1,9 proc. mniej w skali roku). Drugim po tym względem brandem był Zott z wydatkami w wysokości 58,7 mln zł (wzrost o 36,9 proc.).

Z kolei na reklamy marki Hochland wydano w tym roku 36,8 mln zł (116 proc. więcej niż rok temu). Promocja Bakomy w tradycyjnych mediach warta była w omawianym okresie 36,5 mln zł (8,5 proc. mniej niż przed rokiem), a marki Almette (należącej do Hochland Polska) - 30,7 mln zł (38,2 proc. więcej niż rok temu).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela