Disney chce, żeby użytkownicy sami tworzyli treści AI

Serwis Disney+ przygotowuje się do rewolucyjnych zmian w swojej ofercie. CEO Disneya Bob Iger zdradził, że nie będzie to jedynie usługa streamingowa do oglądania seriali i filmów. W planach są gry, handel i możliwość generowania krótkich treści AI przez samych użytkowników.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Disney chce, żeby użytkownicy sami tworzyli treści AI
Serwis streamingowy Disney+

Bob Iger podczas prezentacji wyników za ostatni kwartał wskazał, że Disney przygotowuje "największe i najbardziej znaczące zmiany z perspektywy produktu" od startu Disney+ w Stanach Zjednoczonych w 2019 roku. Menadżer podkreślił, że inwestycja Disneya w producenta gier Epic Games opiewa na 1,5 mld dol., a partnerstwo ma umożliwić integrację elementów zbliżonych do gier w ramach Disney+.

Rodzice stworzą krótkie produkcje AI dla dzieci?

Jak informuje portal Variety.com, Iger zapowiedział, że AI posłuży do tworzenia narzędzi pozwalających użytkownikom na generowanie krótkich form wideo i innych treści. Można sobie wyobrazić, że rodzic dziecka, które uwielbia "Króla Lwa" stworzy dla niego nieemitowane nigdy treści z udziałem bohaterów tej produkcji.

Iger stawia na Disney+ jako "portal do wszystkiego, co związane z Disneyem" — platformę mającą napędzać sprzedaż biletów do parków rozrywki, rezerwacje hoteli i sprzedaż innych usług. W praktyce oznacza to rozbudowę funkcji oferowanych przez serwis: od prostych gier po pełniejsze doświadczenia interaktywne.

Partnerstwo z Epic Games, twórcą "Fortnite", ma dwa cele: rozwój niezależnych gier i przeniesienie niektórych mechanik na platformę streamingową, choć Iger zaznacza, że większość bardziej zaawansowanych produkcji związanych z Disneyem będzie sprzedawanych przez Epic Games.

Iger wskazał, że "istnieją świetne możliwości w zakresie zbierania danych i ich analizy" oraz że planowane narzędzia uczynią ofertę bardziej "dynamiczną i przywiążą użytkowników do platformy". Firma jednocześnie dąży do zabezpieczenia własności intelektualnej: prowadzi spory prawne z niektórymi firmami AI, zarzucając im naruszenia praw autorskich. W 2025 r. Disney, wraz z innymi studiami, wytoczył procesy przeciwko wybranym firmom AI, domagając się odszkodowań i zakazów.

Rozwiązania zapowiedziane przez Disneya mogą mieć konsekwencje dla rynku w Polsce. Integracja elementów z gier oraz funkcji AI na Disney+ zwiększy atrakcyjność platformy wobec młodszych widzów i użytkowników zainteresowanych interaktywnymi doświadczeniami. W Polsce nie funkcjonuje Disneyland, nie ma statków wycieczkowych Disneya, a Disney+ nie oferuje pakietu z reklamami, dlatego nie wszystkie zmiany obejmą nasz kraj.

Netflix już od listopada 2021 roku oferuje gry na telefony komórkowe, które czasami są związane z produkcjami platformy, takimi jak "Squid Game", "Stranger Things". Nie brakuje też innych tytułów, takich jak "GTA San Andreas". Niedawno platforma zaczęła wprowadzać możliwość grania w niektóre tytuły także na telewizorach Smart TV.

Obszar streamingowy Disneya osiągnął wzrost kwartalnych przychodów o 8 proc. do 6,25 mld dolarów i zysku operacyjnego o 39 proc. do 352 mln. Wpływ na to miały m.in. podwyżki opłat abonamentowych. Łączna liczba subskrybentów Disney+ i Hulu wyniosła 195,7 mln, co oznacza wzrost o 12,4 mln w porównaniu z poprzednim kwartałem. Sam Disney+ miał 131,6 mln subskrybentów (wzrost o 3,8 mln).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

HBO Max pokazało zwiastun nowego serialu o sekcie

HBO Max pokazało zwiastun nowego serialu o sekcie

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC