Sukces Disney+ w Europie. 5 mln ściągnięć aplikacji w jeden dzień

Serwis Disney+ spotkał się z przychylnym przyjęciem po starcie w siedmiu nowych krajach Europy - wynika z danych firmy AppAnnie. Po jednym dniu obecności na europejskich rynkach nowa platforma VOD w formie aplikacji mobilnej została zainstalowana ponad 5 milionów razy. Największym powodzeniem serwis cieszy się w Niemczech.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Sukces Disney+ w Europie. 5 mln ściągnięć aplikacji w jeden dzień

Serwis VOD Disney+ zadebiutował 12 listopada 2019 r., w pierwszej kolejności był jednak dostępny jedynie w trzech krajach: USA, Kanadzie i Holandii. Później usługa pojawiła się również w Australii, Nowej Zelandii i Puerto Rico.

W styczniu br. zapowiedziano że 24 marca Disney+ pojawi się w ośmiu krajach europejskich. To tydzień wcześniej niż zakładano. Na liście znalazły się między innymi Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, Włochy i Niemcy. Niedawno jednak te plany skorygowano informując, że w związku z pandemią koronawirusa we Francji Disney+ pojawi się 7 kwietnia br.

5 milionów w jeden dzień

Z danych firmy analitycznej AppAnnie wynika, że po debiucie na europejskich rynkach Disney+ może mówić o sukcesie. Po jednym dniu funkcjonowania w Europie aplikacja mobilna serwisu została pobrana ponad 5 mln razy na 7 lokalnych rynkach.

Największe zainteresowanie aplikacją Disney+ wykazali użytkownicy w Niemczech, na dalszych miejscach znalazły się Wielka Brytania, Hiszpania i Włochy.

W listopadzie, gdy serwis w ogóle wchodził na rynek - w USA, Kanadzie, Holandii, a następnie w Australii i Nowej Zelandii - pierwszego dnia miał wynik 10 mln widzów.

grafika

Disney+ współpracuje w Europie m.in. z brytyjskim operatorem satelitarnym Sky i operatorami komórkowymi - O2 w Wielkiej Brytanii, Deutsche Telekom w Niemczech, Telefónica w Hiszpanii i TIM we Włoszech. We Francji ma współpracować z Canal+.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-i-hbo-go-z-rekordowa-odwiedzalnoscia-spadki-serwisow-tvn-tvp-i-polsatu,7170770258106497a ##

Obiecujące perspektywy

Według analityków AppAnnie wynik osiągnięty przez Disney+ w momencie europejskiej premiery dobrze wróży serwisowi w dalszej perspektywie na starym kontynencie, gdzie na razie wśród aplikacji mobilnych dominują YouTube i Netflix.

grafika

Zgodnie z prognozami po uruchomieniu Disney+ we Francji i w obliczu trwającej pandemii koronawirusa Disney+ może szybko stać się pełnoprawnym konkurentem dla YT i Netfliksa. Tym bardziej, że w okresie od stycznia do marca 2020 r. nowa platforma VOD Disneya uplasowała się na 7. miejscu biorąc pod uwagę wysokość przychodów.

grafika

Obecnie 50 procent gospodarstw domowych w USA z dziećmi poniżej 10 lat posiada abonament w serwisie Disney+ - wynika z danych firmy Ampere Analysis. Według analityków rosnąca liczba subskrypcji w tym segmencie odbiorców to efekt koronawirusa i pozostawania w domach coraz większej liczby dzieci, dla których Disney+ ma bogatą ofertę filmową.

W grudniu 2019 w USA klienci spędzili średnio 4 godziny i 20 minut w ciągu miesiąca na oglądaniu Netfliksa, 3 godziny i 20 minut oglądając serwis Hulu, a przy Disney+ - 3 godziny i 10 minut.

Po wtorkowym debiucie Disney+ ma już w sumie ponad 33 mln subskrypcji.

W Polsce serwis Disney+ będzie dostępny dopiero w 2021 r., co Disney potwierdził niedawno po mylnej informacji, że platforma zadebiutuje na naszym rynku latem 2020.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/74-proc-klientow-zrezygnuje-z-platnej-telewizji-w-ciagu-pieciu-lat-raport,7170739400427649a ##

Ponad 17,3 mld dol. na oryginalne treści

W ub.r. liczba subskrybentów Netflixa w USA wzrosła z 58,49 do 61,04 mln użytkowników, a na pozostałych rynkach - z 80,77 do 106,05 mln. W konsekwencji kwartalne przychody w USA zwiększyły się rok do roku z 1,97 do 2,46 mld dolarów, natomiast na pozostałych rynkach - z 2,11 do 2,94 mld dolarów.

grafika

Stany Zjednoczone pozostają dla Netflixa dużo zyskowniejszym rynkiem od innych regionów. W USA kwartalny zysk brutto poszedł w górę z 590 do 757 mln dolarów, a marża brutto z 29,6 do 30,8 proc. Na pozostałych rynkach zysk brutto wzrósł z 82 do 328 mln dolarów, a marża brutto z 3,9 do 11,2 proc.

Globalnie platforma zanotowała w zeszłym kwartale wzrost subskrybentów o 8,76 do 167,09 mln. W czwartym kwartale 2018 roku zyskała 8,84 mln. Netflix jest obecnie dostępny w ponad 190 krajach na całym świecie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kelly-luegenbiehl-netflix-polska-jest-centrum-naszych-nadziei-w-europie-srodkowo-wschodniej,7170756186708097a ##

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Netflix miał w Polsce 5,3 mln realnych użytkowników i odnotował 77 mln odsłon.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"