Działania marketingowe oparte na inicjatywach konkursowych, czyli contest marketing, od lat są obecne w strategiach marketingowych zarówno małych, jak i dużych organizacji, które pragną szybciej i skuteczniej osiągać swoje cele biznesowe.
Z danych firmy NTH wynika, że największe marki na rynku, takie jak Coca-Cola, Samsung, Nestlé czy McDonald’s, organizują w ciągu roku co najmniej 3–4 kampanie konkursowe. Robią to, ponieważ wiedzą, że dobrze zaplanowany konkurs pomaga m.in.: zbudować i zwiększyć świadomość marki na rynku, wzbudzić zainteresowanie jej produktami lub usługami wśród nowych klientów, wzmocnić lojalność dotychczasowych kupujących czy zaktywizować społeczność skupioną wokół brandu. A w konsekwencji – zwiększyć sprzedaż zarówno do stałych, jak i do nowych klientów. Jest jeden warunek sięgnięcia po każdą z tych korzyści: konkurs musi być dopasowany do oczekiwań uczestników.

Nowa era konkursów
Wycinanie kuponów z promocyjnych opakowań czy wysyłanie pocztą odpowiedzi na pytania konkursowe – jeszcze do niedawna wiele inicjatyw konkursowych wyglądało właśnie w ten sposób. I wymagało zarówno od uczestnika, jak i organizatora dodatkowego zaangażowania czasowego lub logistycznego. Jednak w dobie komunikacji cyfrowej wiele inicjatyw konkursowych przeniosło się do przestrzeni wirtualnej. Zwłaszcza do mediów społecznościowych – a więc tam, gdzie większość marek prowadzi dziś swoją komunikację marketingową.

Wirtualna forma uczestnictwa w rywalizacji odpowiada również konsumentom. Wielu z nich wysoko ceni właśnie te konkursy, które nie wymagają znacznego wysiłku i polegają chociażby na wystawieniu recenzji produktu w internecie (84%) czy podaniu swojego adresu e-mail (80%) – tak wynika z badania Prizing Report przeprowadzonego przez firmę HelloWorld. Konsumenci stawiają więc przede wszystkim na wygodę.
Co ważne, wraz z preferencjami dotyczącymi formuły konkursu zmieniają się również oczekiwania uczestników dotyczące wynagrodzenia za udział w takiej inicjatywie. Jak zatem wybrać odpowiednią nagrodę do konkursu?
Nagroda, której pragną uczestnicy
Przyjmuje się, że nagroda, która zachęci do uczestnictwa w konkursie, powinna mieć trzy cechy. Po pierwsze: potencjalny uczestnik musi ją postrzegać jako wartościową – zarówno w rozumieniu wartości materialnej, jak i użytkowej. Równie ważna jest jej unikalność: wyjątkowy charakter, niespotykane powszechnie cechy czy możliwość dopasowania jej do własnych potrzeb. Trzeci element to trafność: dobra nagroda powinna wpisywać się zarówno w oczekiwania uczestników, jak i korespondować z wartościami reprezentowanymi przez markę.

Z wielu badań wynika, że nagrodami, które cieszą się największym uznaniem konsumentów, są zazwyczaj: gotówka, upominki rzeczowe oraz karty podarunkowe. Coraz większe zainteresowanie konsumentów wzbudza zwłaszcza ten ostatni rodzaj nagród. Potwierdzają to m.in. dane firmy Fiserv: 68% konsumentów twierdzi, że ich ulubionym rodzajem gratyfikacji są właśnie karty podarunkowe (źródło: Fiserv Annual Prepaid Consumer Insights Survey).
Dzieje się tak z prostego powodu: karty podarunkowe łączą w sobie zalety dobrej nagrody konkursowej. Reprezentują konkretną wartość, zwycięzca może z ich pomocą łatwo dopasować wygraną do własnych preferencji, a to bezpośrednio przekłada się na fakt, że stają się w oczach uczestnika trafnym upominkiem konkursowym.
Karty podarunkowe Decathlon: uniwersalny upominek konkursowy

Firmy, które zdecydują się odpowiedzieć na oczekiwania konsumentów i w swoich inicjatywach konkursowych postawić właśnie na karty podarunkowe, powinny zwrócić szczególną uwagę na wygodne i uniwersalne karty przedpłacone.
Świetnym przykładem jest tu karta podarunkowa Decathlon dla biznesu, którą organizator konkursu może zasilić określoną kwotą. Minimalna wartość doładowania karty wynosi 20 zł, maksymalna – nawet 1000 zł. Zwycięzca może wykorzystać ją na zakup dowolnych produktów z bogatej oferty sklepu obejmującej akcesoria do 90 dyscyplin sportowych, które są dostępne na stronie decathlon.pl i w ponad 60 sklepach stacjonarnych w Polsce. Liczba transakcji przeprowadzonych w ramach kwoty doładowania jest nieograniczona, a sama karta zachowuje ważność przez 2 lata od momentu aktywacji.
Zamówienie kart podarunkowych Decathlon dla biznesu jest proste i wygodne. Można to zrobić przez internet i otrzymać gotowe nagrody konkursowe już w 24 godziny.

Jeśli poszukujesz uniwersalnej, a jednocześnie dopasowanej do oczekiwań uczestników nagrody konkursowej, sięgnij po karty podarunkowe Decathlon dla biznesu. Więcej informacji na ich temat znajdziesz na stronie.











