Dobry kwartał Fresh24.pl

Supermarket internetowy Fresh24.pl opublikował pierwszy raport kwartalny obejmujący okres od debiutu na New Connect. Spółka może się pochwalić wzrostem liczby klientów i realizowanych dostaw.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Fresh24.pl pojawił się na parkiecie 9 lutego 2011 i – ciekawostka - był dokładnie 600 emitentem debiutującym na GPW (397 rynek główny, 203 NewConnect). Kurs na otwarciu notowań wyniósł 2,35 zł i był o około 20% wyższy od kursu odniesienia (1,95 zł ). Dziś (23.05.2011) kurs wynosi 1,70 zł a najwyższa do tej pory cena akcji to 2,54 zł zanotowana 29.04.2011.

W raporcie za I kwartał 2011 Fresh24.pl zwraca uwagę na stabilne wzrosty jeśli chodzi o liczbę klientów i realizowanych zamówień. W ciągu trzech pierwszych miesięcy 2011 roku przybyło 14% klientów a liczba zamówień zwiększyła się o 8% - przy czym warto pamiętać, że w IV kwartale 2010 roku ilość zamówień znacznie podniosły święta Bożego Narodzenia.

- Internetowe zakupy spożywcze zaczynają zdobywać popularność – mówi Prezes Fresh24.pl Tomasz Trojanowski – Zgodnie z naszymi przewidywaniami Polska zaczyna powielać zachodni trend i sektor e-grocery rozwija się bardzo szybko. Nadal jednak między nami za zachodnimi wskaźnikami jest ogromna przepaść. W Polsce sprzedaż przez Internet to ułamek (około 0,1%) wartości całego rynku spożywczego, podczas gdy na zachodzie średnio ok. 1,5% a w Wielkiej Brytanii nawet 4%. Potencjał dla rozwoju tego typu biznesu w Polsce jest więc ogromy.

Podobnie jak wskaźniki dotyczące liczby klientów i dostaw oraz ich wartości, także wskaźniki finansowe Fresh24.pl wykazują trend zgodny z prognozami spółki prezentowanymi w trakcie debiutu giełdowego. Po I kwartale 2011 roku przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1 016 293 zł a strata netto 801 987 zł. Zarząd spółki szacuje, że osiągnięcie rentowności na poziomie operacyjnym (EBITDA) nastąpi zgodnie z planem, czyli w 2012 roku a dodatniego wyniku finansowego w 2014 roku.

Prowadzenie biznesu w Internecie jest trudne i wymagające. Trzeba szybko reagować i stale dostosowywać się do nowych potrzeb klientów. Fresh24.pl stara się przede wszystkim wykorzystać zalety wybranego modelu biznesowego – działania jako sklep internetowy bez zaplecza w tradycyjnej sieci. Towary nie leżą w magazynie ani na półkach, są kupowane są tuż przed dostawą i dowożone samochodami-chłodniami. To pozwala na oferowanie bardzo świeżych produktów. Aby w pełni wykorzystać tę zaletę sklepu internetowego Fresh24.pl wprowadził do oferty dostępne przez 6 dni w tygodniu ryby i owoce morza. I to nie kilka produktów, a ponad 30 pozycji – w tym świeże homary, ostrygi czy żywe raki.

Precyzyjna segmentacja klientów doprowadziła natomiast do wprowadzenia kategorii „Dla Konesera”, w której Fresh24.pl umieścił najbardziej luksusowe towary – które nawet jeśli teoretycznie dostępne są w tradycyjnych sklepach, to często ich brakuje. Bardzo rozbudowuje się także we Fresh24. oferta produktów certyfikowanych BIO/EKO, które są poszukiwane przez część klientów a trudno je znaleźć w tradycyjnych sklepach.

Rozwijając przewagę konkurencyjną, jaką jest wygoda i komfort zakupów przez Internet, Fresh24.pl rozpoczął też prace nad opracowaniem indywidualnie dla siebie zaprojektowanej aplikacji mobilnej umożliwiającej dokonywanie zakupów przy u życiu telefonów komórkowych typu smartphone marki iPhone oraz działających na platformie Android. Fresh24.pl planuje jej uruchomienie już w lipcu 2011 i będzie pierwszym polskim spożywczym sklepem internetowym wykorzystującym mobilny kanał sprzedaży.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"