Dobry rok finansowy dla Boehringer Ingelheim

Firma farmaceutyczna Boehringer Ingelheim analizuje pełen sukcesów rok finansowy 2012. Mimo wielu nowych wyzwań firma zapewniła sobie zyskowność i rozwój. W porównaniu z poprzednim rokiem wartość sprzedaży netto wzrosła o 11,5% i wyniosła około 14,7 miliarda euro (po korekcie walutowej – o 6,3%). W bieżącym roku finansowym firma spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży o około 5-6%. Boehringer Ingelheim zatrudnia obecnie ponad 46 000 pracowników na całym świecie, co oznacza wzrost zatrudnienia o około 5%.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

„Rok 2012 okazał się dla nas bardzo pomyślny – przyniósł zadowalający wzrost rynku oraz przychód operacyjny, a także postęp w zakresie portfolio produktów. Skutecznie stawiliśmy czoło licznym wyzwaniom.” – zauważył prof. Andreas Barner, prezes Zarządu, podczas Dorocznej Konferencji Prasowej, która odbyła się dziś w Ingelheim. Firma nadal koncentruje się na innowacjach opracowywanych przez własny dział badań i rozwoju. – „Będziemy kontynuować realizację tej strategii niezależnie od coraz trudniejszych uwarunkowań, dążąc do zabezpieczenia przyszłości firmy.” – dodał profesor Barner. 

Planowane wprowadzenie na rynek nowych produktów

W roku 2013 r. Boehringer Ingelheim planuje wprowadzić na rynek nowy lek stosowany w leczeniu raka płuc. Onkologia będzie stanowić drugi – obok cukrzycy – medyczny filar działalności firmy. Planowane jest wprowadzenie na rynek kolejnych leków umożliwiających postępy w dodatkowych wskazaniach terapeutycznych, a także w leczeniu POChP, astmy, cukrzycy i zapalenia wątroby typu C. Boehringer Ingelheim świadomie nie koncentruje się wyłącznie na opracowywaniu produktów charakteryzujących się potencjałem sprzedażowym, lecz także prowadzi badania nad preparatami stosowanymi na przykład w leczeniu samoistnego włóknienia płuc - choroby bardzo rzadkiej. „Zaangażowaliśmy się również w prowadzenie badań w dziedzinach, w których istnieją pilne i niezaspokojone potrzeby opracowania leków na trudne w leczeniu jednostki chorobowe, dotykające niewielkiej liczby osób. Tutaj również chcemy wnieść swój wkład w rozwój metod leczenia, nie oglądając się na zysk.” – podkreślił profesor Barner.

Odpowiednie finansowanie

„Niezależność grupy spółek Boehringer Ingelheim to nadrzędny cel udziałowców i zarządu. Uwzględniamy go, opracowując strategię naszej firmy. To określa naszą skłonność do podejmowania ryzyka, jak również strukturę bilansu i wyjaśnia, dlaczego inwestujemy nasze pieniądze w rozwój organiczny.” – zauważył Hubertus von Baumbach, członek Zarządu odpowiedzialny za finanse. 

Większe nakłady na badania i rozwój

W zeszłym roku suma inwestycji w badania i rozwój oraz aktywa materialne ponownie wzrosła w sposób znaczący. Firma Boehringer Ingelheim zwiększyła nakłady na badania i rozwój o 11% do wysokości około 2,8 miliarda euro. 

Wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach biznesowych

W niezależnych rankingach 15 największych firm farmaceutycznych Boehringer Ingelheim ponownie okazał się jednym z najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw. Rozwój umożliwiły wyniki osiągane we wszystkich trzech segmentach biznesowych: preparaty farmaceutyczne dla ludzi (Human Pharmaceuticals), produkty weterynaryjne (Animal Health) oraz biofarmaceutyki (Biopharmaceuticals).

W roku 2012 wartość sprzedaży w segmencie preparatów farmaceutycznych dla ludzi wyniosła 13,08 miliarda euro, co oznacza wzrost o 12% w porównaniu z poprzednim rokiem (po korekcie walutowej – o 7,7%). Znaczna część sprzedaży produktów grupy (78%) przypada na segment biznesowy leków wydawanych na receptę. Wartość sprzedaży netto w tym segmencie wzrosła o 13% (po korekcie walutowej – o 7,7%) i wyniosła około 11,4 miliarda euro. „Wśród naszych produktów największy wzrost sprzedaży (76,2%) odnotowano w przypadku dabigatranu - doustnego leku przeciwzakrzepowego.” – zauważył von Baumbach. Również wartość sprzedaży tiotropium wzrosła o dalsze 13% i wyniosła około 3,6 miliarda euro.

Ponadto w roku 2012 o kolejne 7,8% (po korekcie walutowej – o 4,7%) wzrosła wartość sprzedaży produktów dostępnych bez recepty, która wyniosła 1,5 miliarda euro. Na ten segment biznesowy przypada dziesięć procent sprzedaży netto. Kluczowe międzynarodowe marki to BUSCOPAN®, DULCOLAX®, MUCOSOLVAN®, PHARMATON® oraz BISOLVON®. W roku 2012 wartość sprzedaży leku BUSCOPAN® po raz pierwszy przekroczyła próg 200 milionów euro. Boehringer Ingelheim zajmuje siódme miejsce na świecie wśród największych producentów produktów bez recepty.

W segmencie biznesowym produktów weterynaryjnych (Animal Health) firma Boehringer Ingelheim również uzyskała po raz pierwszy sprzedaż o wartości przekraczającej miliard euro, co stanowi mniej więcej 7% obrotu grupy. W porównaniu z minionym rokiem wartość sprzedaży wzrosła o 8,8% w porównaniu z wcześniejszym rokiem (po korekcie walutowej – o 3,8%). Głównym czynnikiem stymulującym wzrost były szczepionki dla świń z oferty produktów Ingelvac. Sprzedaż PCV-2 o wartości 279 milionów euro. To czyni ją szczepionką zwierzęcą, która osiągnęła najwyższą sprzedaż na świecie.

W roku 2012 przychód Boehringer Ingelheim wyniósł 549 milionów euro ze sprzedaży biofarmaceutyków. Oznacza to wzrost o 5,8 procent w porównaniu z poprzednim rokiem i stanowi około 4% obrotu grupy.

Perspektywy

W bieżącym roku finansowym firma Boehringer Ingelheim spodziewa się dalszego rozwoju i oczekuje wzrostu sprzedaży na poziomie 5-6%. Firma chce również kontynuować fazę wzrostu w kolejnych latach.

Więcej informacji na temat roku finansowego 2012 można znaleźć na stronie internetowej Boehringer Ingelheim: 

http://www.boehringer-ingelheim.com/news/annual_press_conference.html 

O grupie firm Boehringer Ingelheim:

Grupa Boehringer Ingelheim jest jedną z 20 wiodących firm farmaceutycznych na świecie. Działa globalnie za pośrednictwem 140 podmiotów zależnych i zatrudnia ponad 46 000 pracowników. Prowadzi prace badawczo-rozwojowe, produkcję i sprzedaż innowacyjnych produktów leczniczych o wysokiej wartości terapeutycznej, przeznaczonych do stosowania w medycynie i weterynarii. Firma, założona w roku 1885 pozostaje nieprzerwanie własnością rodziny Boehringer, a jej centrala zlokalizowana jest w Ingelheim w Niemczech.

Głównym elementem kultury Boehringer Ingelheim jest zobowiązanie do działań zgodnych z zasadami odpowiedzialności społecznej. Fundamentem globalnej działalności firmy jest zaangażowanie w projekty społeczne, opieka nad pracownikami i ich rodzinami oraz zapewnianie wszystkim pracownikom równych szans. Współpraca i wzajemny szacunek oraz ochrona środowiska i zrównoważony rozwój stanowią nieodłączną część wszystkich przedsięwzięć firmy Boehringer Ingelheim.

W 2012 roku firma Boehringer Ingelheim odnotowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości około 14,7 mld euro. 22,5% wartości przychodów netto w największym segmencie biznesowym firmy, tzn. w segmencie leków na receptę, zainwestowane zostało w badania i rozwój.

Więcej informacji na stronie internetowej: www.boehringer-ingelheim.com

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"