Biuro Reklamy TVP podniesie w przyszłym roku ceny reklam. TVP nie ujawnia stopnia podwyżki, ale Włodzimierz Ławniczak, dyrektor BR TVP przewiduje, że w ciągu trzech lat "koszt dotarcia" w telewizji publicznej będzie droższe do 40 proc. w porównaniu ze stanem obecnym.
Pierwsze efekty wprowadzania nowej polityki reklamowej TVP dla części klientów będzie widoczne podczas negocjacji dotyczących zakupu czasu reklamowego latem 2003 roku. Jednak nie dla wszystkich, gdyż ok. 65 proc. budżetów reklamowych trafia do TVP na podstawie długoterminowych kontraktów, które zawiera się zwykle do końca roku kalendarzowego.
Na pierwszy ogień idą browary. Jak informuje "Gazeta Wyborcza" Biuro Reklamy TVP w specjalnym liście poinformowało producentów piwa i obsługujące ich domy mediowe o planowanej podwyżce cen reklam. W tym roku podwyżka ma sięgnąć 15 proc.

Browary i ich agencje są oburzone, choć nie chcą się wypowiadać na temat propozycji TVP oficjalnie.
- List dostaliśmy w poniedziałek po południu. Sprawa jest zbyt świeża i nie wiadomo, czy telewizja nie będzie musiała zmienić zdania. Mamy z TVP długoterminową umowę. Są w niej specjalne klauzule, które zakładają, że ustalone warunki można zmienić tylko wtedy, gdy zmienia się sytuacja prawna - mówi "Gazecie Wyborczej"proszący o anonimowość przedstawiciel domu mediowego.











