Duży spadek sprzedaży 'Dziennika', 'Gazety Wyborczej' i'Rzeczpospolitej'

W lutym 2009 roku spadła sprzedaż ośmiu dzienników ogólnopolskich -najwięcej stracił Dziennik, swój wynik minimalnie poprawiła tylko"Gazeta Prawna". Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje"Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety wlutym 2009 r. wyniosła 500 066 egz., czyli o 4,5 proc. mniej niż wanalogicznym okresie 2008 roku - wynika z najnowszych danychZwiązku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portalWirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej"(Agora) wyniosła 365 209 egz. Jest to wynik o 16 proc. gorszy niż wlutym 2008 roku.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), któryzmniejszył swoją sprzedaż o 7,5 proc. do 211 497 egz.

Tuż za podium znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublika),która zanotowała spadek o 12 proc. W lutym br. tytuł sprzedawał sięw ilości 126 623 egz. - to najgorszy wynik w historii.

Na piątej miejsce spadł "Dziennik" (Axel Springer Polska) ześrednią sprzedażą ogółem wynoszącą 87 871 egz. (spadek o 45proc.).

W lutym** br. w porównaniu ze styczniem największy spadek sprzedażyodnotowała "Gazeta Prawna".

*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet wkioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danychrekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii"rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedażyogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenienie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunkówsprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedaneprzez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.

**Dane od stycznia 2009 r. są przygotowane według nowej wersji"Regulaminu kontroli" ZKDP, w której zmienione zostały m.in. zasadyprenumeraty tzw. pakietów pism, składających się z co najmniejdwóch tytułów kontrolowanych przez ZKDP. Poprzednio do prenumeratymożna było zaliczyć tylko jeden z nich, a pozostałe byłykwalifikowane jako "inne płatne formy rozpowszechniania". Obecnie,po spełnieniu określonych warunków, do prenumeraty można zaliczyćwszystkie tytuły. Przykładem prenumeraty pakietowej jest oferta"Dziennik" + "Gazeta Prawna", która dotychczas była kwalifikowanado rubryki "prenumerata" w przypadku "Gazety Prawnej" i jako "innepłatne formy rozpowszechniania" w przypadku "Dziennika".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele