Dwutygodniki people tracą czytelników, najmocniej “Grazia” i “Gala”

W I półroczu 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było „Party”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciły „Grazia” i „Gala”.  W samym czerwcu “Gala” jako jedyna w segmencie osiągnęła wzrost sprzedaży.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
Dwutygodniki people tracą czytelników, najmocniej “Grazia” i “Gala”

Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika “Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) w I półroczu 2014 roku wyniosła 285 525 egz. W porównaniu do I półrocza 2013 roku była ona niższa o 21,84 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 26,05 proc. i średni wynik na poziomie 222 416 egz. W I półroczu ub.r. „Show” kosztował 1,60 zł, a obecnie 1,99 zł. Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Flesz” (Edipresse Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma spadła w ciągu roku o 24,57 proc. do 166 969 egz.

W dół o 31,99 proc. poszybowała średnia sprzedaż ogółem zajmującej piąte miejsce “Gali” (Burda International Polska). Zakończyła ona I półrocze br. ze średnim wynikiem na poziomie 94 581 egz. Trzeba jednak podkreślić, że w okresie od stycznia do czerwca br. miała ona mniej wydań w promocyjnej cenie 0,99 zł niż rok wcześniej.

Z kolei największy spadek, wynoszący aż 42,98 proc., odnotowała „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w pierwszych sześciu miesiącach br. uplasował się na poziomie 90 903 egz. Do końca maja br. tytułem kierowała Anna Zaleska, a od czerwca naczelną została Anna Janicka (więcej na ten temat).

Najmniej w zestawieniu straciła będąca na czwartej pozycji “Viva!” (Edipresse Polska) - jej średnia sprzedaż ogółem poszła w dół tylko o 13,39 proc. do 160 521 egz.

W czerwcu br. średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli dwutygodnika “Party”, wyniosła 299 177 egz. po spadku o 16,09 proc. Na drugiej pozycji znalazło się “Show” (219 214 egz., spadek o 27,84 proc.).

Jedyny wzrost w zestawieniu wynoszący aż 61,34 proc. zanotowała “Gala”, zaś najwięcej straciła “Grazia” (34,7 proc.). “Gala” w czerwcu br. miała jedno wydanie w promocyjnej cenie 0,99 zł, zaś rok wcześniej numer z promocją cenową kosztował 2,99 zł.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"