Średnia sprzedaż ogółem magazynu „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) we wrześniu br. wyniosła 397 779 egz. i w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. była niższa o 17,09 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Rok wcześniej pismo to było wiceliderem.
Z kolei z pierwszego na drugie miejsce spadła „Tina” (Wydawnictwo Bauer), która jednocześnie zanotowała największy spadek sprzedaży w zestawieniu. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmalał bowiem aż o 39,15 proc. do poziomu 343 260 egz.
Na ostatnim miejscu podium uplasował się odświeżony w lipcu br. „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był miesięcznikiem (wtedy jego wydawcą była spółka G+J Polska). We wrześniu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 280 405 egz. W stosunku do analogicznego miesiąca ub.r. jego wynik wzrósł aż o 135,69 proc. (najbardziej w zestawieniu). „Naj” we wrześniu br. kosztował 1,30 zł i wspierany był jeszcze działaniami reklamowymi (więcej na ten temat). Miesięcznik „Naj Magazyn” we wrześniu 2011 roku ukazywał się w cenie 2,69 zł.

We wrześniu br. w porównaniu do sierpnia br. już wszystkie dwutygodniki poradnikowe dla pań dotknięte zostały spadkami sprzedaży, a najwięcej stracił „Naj” - 15,72 proc.
* - dane miesięcznika „Naj Magazyn”











