Dynamicznie rośnie rynek reklamy internetowej

Według szacunków specjalistów przychody reklamowe mediów w ujęciunetto wzrosły w trzecim kwartale 2007 roku o 16,1% w stosunku doanalogicznego okresu roku poprzedniego. Największy wzrost zanotowałrynek internetowy, najmniejszy prasowy.

masz-crmc
masz-crmc
Udostępnij artykuł:

Trzeci kwartał przyniósł znaczne przyspieszenie dynamiki wzrostuwartości rynku reklamowego w stosunku do jednocyfrowych wzrostównotowanych w poprzednich kwartałach bieżącego roku - wynika zAd.media Raport przygotowanego przez CR Media Consulting.

"Największym beneficjentem wzrostu była telewizja, którazwiększyła przychody o 23% w stosunku do III kwartału rokupoprzedniego. Wzrost przychodów telewizji w III kwartale byłskutkiem dużego przyrostu wolumenu sprzedanego czasu reklamowegooraz wrześniowego wzrostu cen reklam w telewizjach komercyjnych,który powinien przełożyć się na dwucyfrową dynamikę wzrostu wostatnim kwartale b.r." - powiedział Maciej Chodorowski, członekzarządu CR Media Consulting i współautor Ad.media Raport.

Na wzrost przychodów telewizji w niewielkim stopniu wpłynęłyrównież wydatki komitetów wyborczych, których większość przypadajednak już w IV kwartale b.r. Ogółem w całym okresie kampaniiwyborczej telewizje zarobiły na emisji komunikatów wyborczych ok.20 mln złotych czyli o 60% więcej niż w trakcie kampaniisamorządowej w roku 2006.

Trzeci kwartał przyniósł najwyższą w tym roku dynamikę wzrostureklamy prasowej i radiowej, które odnotowały odpowiednio 7% i 10%wzrost przychodów. Na zwiększenie dynamiki przychodów prasy i radiawpływa utrzymująca się nadwyżka popytu na reklamę telewizyjną.Część budżetów reklamowych, których reklamodawcy nie są w stanie -ze względu na brak czasu antenowego - zrealizować w telewizji, jestkierowana do innych mediów.

Zgodnie z oczekiwaniami, najbardziej dynamicznie rosną wciążwydatki reklamowe w Internecie, które wzrosły o 40%, osiągając wIII kwartale b.r. poziom 64 mln złotych.

Lepsze niż oczekiwano wyniki III kwartału b.r. wpłynęły nazwiększenie prognozy wzrostu wartości rynku reklamy ogółem w roku2007 do 11%.

CR Media Consulting prognozuje dynamikę wzrostu rynku reklamy wlatach 2008-2009 na poziomie 8,5-10%. Najszybciej rosnąć będąprzychody z reklamy internetowej, które w 2009 roku powinnyosiągnąć udział w rynku reklamy ogółem przekraczający 7%.

masz-crmc
Autor artykułu:
masz-crmc
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online