Działy informacyjne portali: WP wyprzedziła Onet, mocno w górę Interia

Sekcja informacyjna WP.pl po sporym wzroście odwiedzalności w skali roku wyprzedziła analogiczny dział Onetu. Duży wzrost zasięgu osiągnęła również Interia, dzięki czemu zmniejszyła dystans dzielący ją do Gazeta.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W czerwcu br. serwis WP Wiadomości odwiedziło 6,2 mln realnych użytkowników (czyli 22,93 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w nim 103,51 mln odsłon. Spędzili oni na stronie 3,11 mln godzin, tak więc na każdego przypadło średnio 30 minut - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Sekcja informacyjna Onetu zanotowała o 451,1 tys. użytkowników, 25,51 mln odsłon i 713,4 tys. godzin mniej niż witryna WP.pl. Ze strony Onetu przeciętny odwiedzający korzystał przez niecałe 25 minut.

Znacznie niższe wyniki osiągnęły działy informacyjne Gazeta.pl i Interii. Pierwszy przy 3,77 mln użytkowników miał 65,35 mln odsłon i 1,14 mln godzin korzystania (średnio nieco ponad 18 minut na odwiedzającego), a drugi - przy 3,07 mln użytkowników zanotował 37,43 mln odsłon i 1,02 mln godzin korzystania (prawie 20 minut na użytkownika).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/badanie-gemius-pbi-czerwiec-2017-rynek-internetowy-w-polsce ##

Sekcje portali określane jako Wiadomości i Fakty zawierają głównie informacje o bieżących wydarzeniach politycznych i społecznych. Przy czym działy różnych portali nie mają identycznych zakresów tematycznych. Onet  w październiku ub.r. treści regionalne wydzielił z sekcji Wiadomości jako osobne witryny w domenie onet.pl. W Agorze witryny regionalne działają w domenie wyborcza.pl, a nie gazeta.pl. Natomiast na WP.pl i Interii strony o tematyce regionalnej są częściami głównych sekcji informacyjnych.

Na WP.pl dział informacji odwiedziło 45,11 proc. wszystkich użytkowników portalu, a na Gazeta.pl - 42,93 proc. W przypadku Interii ten wskaźnik wyniósł 24,11 proc., a w przypadku Onetu - 33,81 proc.

Jeśli chodzi o odsłony, to na Gazeta.pl sekcja informacyjna zapewniła aż 21,7 proc. odsłon całego portalu. W przypadku pozostałych portali było to jedynie 4-5 proc.

Na samych komputerach sekcja informacyjna WP.pl miała mniejszą przewagę zasięgową nad analogicznym działem Onetu (4,08 mln użytkowników wobec 3,99 mln), a Gazeta.pl - nad Interia.pl (1,95 mln użytkowników wobec 1,94 mln).

W dziale Interii odwiedzający spędzili więcej czasu (652,1 tys. godzin) niż w sekcji Gazeta.pl (598,5 tys. godzin).

Na smartfonach i tabletach dział informacyjny WP.pl miał 3,6 mln użytkowników i 47,52 mln odsłon (o 549 tys. użytkowników i 14,2 mln odsłon więcej niż analogiczna sekcja Onetu). Sekcja Gazeta.pl, mając o 591,8 tys. użytkowników mniej od działu Onetu, zanotowała tylko minimalnie mniej odsłon.

W skali roku sekcja WP.pl zanotowała wzrost zasięgu z 22,07 do 22,93 proc., czyli o 3,9 proc. Jednocześnie liczba odsłon strony zwiększyła się o 29,45 mln (39,8 proc. w górę), a czas korzystania - o 113,45 tys. godzin (3,8 proc. w górę).

Witrynie pod względem liczby użytkowników i odsłon udało się wyprzedzić stronę Onetu, która rok do roku straciła 21 proc. zasięgu (spadek z 26,92 do 21,27 proc.), a także 75,92 mln odsłon (49,3 proc. w dół) i 1,73 mln godzin czasu korzystania przez użytkowników (41,9 proc. w dół).

Sekcja informacyjna Gazeta.pl przy spadku zasięgu o 2,8 proc. zanotowała wzrost liczby odsłon o 2,78 mln (czyli 4,4 proc.) i spadek czasu korzystania o 40,1 tys. godzin (3,4 proc. w dół).

Z kolei dział informacyjny Interii zyskał w skali roku 11,49 proc. zasięgu. Jednocześnie wzrosła liczba odsłon witryny (minimalnie - o 139,5 tys., czyli 0,37 proc.) i czas spędzany na niej przez użytkowników (o 110,46 tys. godzin, a więc 12,15 proc.).

Podawanie, o ile zmieniła się w ciągu roku liczba użytkowników, jest mało miarodajne, ponieważ w czerwcu ub.r. łączna liczba polskich internautów była znacząco niższa niż w czerwcu br.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online