Dzieci aktywne online

Co dziesiąty internauta w Polsce to dziecko w wieku 7-14 lat.Najmłodsi użytkownicy korzystają z sieci coraz dłużej iintensywniej. Internet w wydaniu dzieci to medium zapewniająceprzede wszystkim rozrywkę: 70 proc. z nich odwiedza stronyzawierające gry online - pokazuje raport Gemius dla Fundacji DzieciNiczyje 'Dzieci aktywne online'.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

Niemal o 10 godzin w ciągu roku wzrósł średni czas, jakiinternauta w wieku od 7-14 lat spędził w sieci. Mimo że chłopcystanowią większy odsetek w tej grupie wiekowej internautów (53proc.) niż dziewczynki (47 proc.), to młode internautki spędzają wsieci przeciętnie więcej czasu (29 godz. 40 min. w czerwcu 2007r.).

Niemal co drugie dziecko-internauta to tzw. heavy user (korzystaz internetu codziennie lub prawie codziennie). Tym, co wyróżniainternautów w wieku od 7-14 lat na tle całej populacji, jeststosunkowo liczny udział korzystających z zasobów sieci kilka razyw tygodniu (34 proc.). Może to świadczyć o dość licznej grupiedzieci, dla których korzystanie z internetu nie jest w centrum ichzainteresowań lub ograniczają je czasowo opiekunowie.

Okazuje się, że największy udział w strukturze internautów wwieku 7-14 lat stanowią mieszkańcy wsi (28 proc.). Jednak to dziecimieszkające w aglomeracjach (powyżej 500 tys. mieszkańców) - wporównaniu do swoich rówieśników z mniejszych miejscowości -spędzają online średnio najwięcej czasu (33 godz. 42 min.),przewyższając tym samym średnią dla całej populacji.

Treści poszukiwane& czyli ulubione miejsca w sieci.Co zatrzymuje dzieci w internecie? Większość swojego czasu onlinenajmłodsi badani internauci dzielą między rozrywkę (6 godz. i 55min.) i społeczności (4 godz. i 45 min.).

Poszukiwanie informacji w internecie prawdopodobnie nie jest dladzieci najistotniejsze w korzystaniu z medium. Kategoria"Informacje, publicystyka, media" cieszy się stosunkowo niskąpopularnością wśród najmłodszych internautów (zasięg - 63 proc.)oraz niemal o połowę krótszym czasem na użytkownika niż średnia dlapopulacji.

Badając strukturę użytkowników poszczególnych kategorii, możnazauważyć, że edukacja zatrzymuje największą grupę wśród internautekw wieku 7-14 lat (stanowią one 5,85 proc. wszystkich użytkownikówtych witryn). Chłopcy wybierają przede wszystkim serwisy tworzącespołeczności (dopasowanie użytkowników - 6,10 proc.).

Najmłodsi internauci wyjątkowo chętnie korzystają z możliwościgrania online - 70 proc. dzieci aktywnych online spędza czas natego typu rozrywce. Wbrew stereotypom, witryny poświęcone grom wsieci cieszą się niemal równym zainteresowaniem dziewczynek i chłopców.

pr
Autor artykułu:
pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim