Dzieci wciąż preferują rozmawiać w cztery oczy, ojcowie wolą zadzwonić

  • Bezpośrednia rozmowa, wiadomości tekstowe i rozmowy telefoniczne to sposoby komunikacji najczęściej wykorzystywane w rodzinie.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

  • Im bardziej osobista i emocjonalna rozmowa, tym chętniej porzucamy technologię żeby porozmawiać ze sobą w cztery oczy

  • Potrzeba rozmowy “twarzą w twarz” jest większa w przypadku dziecka i rodzica, niż pomiędzy dwójką rodziców

Wzrost popularności smartfonów i tabletów zmienił sposób w jaki komunikujemy się między sobą. Dotyczy to również kontaktu pomiędzy członkami rodziny. Jak nowe sposoby komunikacji zmieniają życie dzieci i ich rodziców? Jaki mają wpływ na rodzinne relacje? Na te pytania odpowiada najnowszy raport Ericsson "Bringing Families Closer Together".

Z raportu wynika, że bezpośrednia rozmowa, wiadomości tekstowe i rozmowy telefoniczne to najczęściej wykorzystywane sposoby komunikacji w rodzinie.

Bezpośrednia rozmowa to wciąż najczęściej wybierane rozwiązanie przy rozmowach dotyczących poważniejszych tematów oraz dzieleniu się swoimi wspólnymi zainteresowaniami. Wiadomości tekstowe i połączenia głosowe wykorzystywane są częściej, kiedy rozmowy dotyczą codziennych obowiązków i dzielenia się praktycznymi informacjami. Zauważalne jest to, że ojcowie preferują dzwonienie, a matki i dzieci wolą korzystać z wiaodomości tekstowych.

Poszczególni członkowie rodziny często mają zupełnie inne wyobrażenie na temat tego, czym właściwie jest rozmowa. Dzieci uważają, że rozmową jest np. wymiana smsów i wiadomości za pomocą komunikatora. To w taki sposób najczęściej komunikują się z rówieśnikami. Rodzicom często trudno jest nadążyć za nowymi sposobami utrzymywania kontaktu z rodziną. Dzieci wchodzą wtedy w rolę przewodników, pokazujących rodzicom nowoczesne rozwiązania.

Większość rodziców należy do generacji, która używa maili w każdej możliwej sytuacji. Mimo że dzieci również korzystają z poczty elektronicznej, jej udział w komunikacji między członkami rodziny jest znikomy. Maile wysyłane są zazwyczaj wtedy, kiedy zachodzi potrzeba przesłania większego dokumentu, zdjęć i linków.  

Sposoby komunikacji zmieniają się w zależności od tematu i wagi rozmowy.

Rozmowy "twarzą w twarz" dotyczą zazwyczaj poważniejszych tematów i wspólnych zainteresowań, w odróżnieniu do wiadomości tekstowych, które używane są głównie w sytuacjach praktycznych.

Im bardziej osobista i emocjonalna rozmowa, tym chętniej porzucamy technologię, żeby porozmawiać ze sobą w cztery oczy. Dotyczy to zarówno dzieci jak i rodziców. Co ciekawe, potrzeba rozmowy "twarzą w twarz" jest większa w przypadku dziecka i rodzica, niż pomiędzy dwójką rodziców.

Raport Ericsson "Bringing Families Closer Together" dostarcza informacji dotyczących wpływu technologiii komunikacyjnych na życie amerykańskich rodzin. Opisuje sposoby kontaktu pomiędzy członkami rodziny, zarówno bezpośredniego, jak i tego przy użyciu urządzeń mobilnych oraz daje obraz zmian w życiu rodziny spowodowanych rozwojem technologii.

Dane zostały zgromadzone w drodze wywiadów grupowych z rodzicami mieszkającymi w rejonie San Francisco. Raport uzupełniony został o badanie internetowe zrealizowane na tysiącu rodzin z terenu Stanów Zjednoczonych.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu