W czerwcu liderem sprzedaży dzienników ogólnopolskich pozostał "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska, ale jego sprzedaż była niższa niż w czerwcu rok wcześniej o 6,1 proc. i wyniosła 483.288 egzemplarze, poinformował wczoraj wortal Wirtualnemedia.pl Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP).
Średnia sprzedaż „Gazety Wyborczej” wyniosła 420.589 egzemplarzy wobec 461.554 egz. rok wcześniej (spadek o 9,2 %). Średnia sprzedaż konkurencyjnego „Dziennika” Axel Springera wyniosła w czerwcu 214.826 egzemplarzy (spadek o 17 proc. - szczegóły - kliknij) a „Rzeczpospolitej” – 146.698 egzemplarzy wobec 154.528 egzemplarzy w czerwcu 2005 roku (spadek o 5,45 %).
Inny tabloid, „Super Express” zanotował spadek sprzedaży w czerwcu tego roku do 192.916 egz. z 202.861 przed rokiem.
Pozostałe gazety ogólnopolskie również zanotowały w maju mniejszą sprzedaż - warto zauważyć duży spadek "Gazety Prawnej" i "Trybuny", swoje wyniki poprawił jedynie "Przegląd Sportowy" i "Parkiet".

czerwiec20062005Średni nakład jednorazowySprzedażŚredni nakład jednorazowySprzedażFakt709544483288730791514713Gazeta Wyborcza606489420589612315461554Dziennik457095214826--Super Express324575192916353988202861Rzeczpospolita240661146698245934154528Przegląd Sportowy1398797816012265271217Gazeta Prawna1122586662312557377509Puls Biznesu38580207053241822411Trybuna68185188407638921245Parkiet288398981214597804











