W lipcu liderem sprzedaży dzienników ogólnopolskich pozostał "Fakt", wydawany przez koncern Axel Springer Polska. Sprzedaż "Faktu" była jednak niższa o ponad 5 proc. niż rok wcześniej i wyniosła 485 494 egzemplarzy, poinformował we wtorek Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP).
Średnia sprzedaż drugiej „Gazety Wyborczej” wyniosła 401 752 egz. wobec 421 927 egz. rok wcześniej (spadek o 5 proc.). Na trzecim uplasował się „Dziennik” (Axel Springer Polska) - 197 677 egz. (w czerwcu 214.826 egz. - szczegóły - kliknij).
Kolejne miejsce zajęła „Rzeczpospolita” – 153 215 sprzedanych egz. wobec 152 637 egzemplarzy w lipcu 2005 roku.
Drugi tabloid - „Super Express”- zanotował spadek sprzedaży do poziomu 184 674 egz. z 209 525 przed rokiem.
Większość pozostałych gazet ogólnopolskich również zanotowała w lipcu mniejszą sprzedaż - warto zauważyć duży spadek "Gazety Prawnej" i "Trybuny".

Tytułlipiec20062005ZKDPŚredni nakład jednorazowySprzedażogółemŚredni nakład jednorazowySprzedażogółemFakt660360485494708213514649Gazeta Wyborcza567958401752571663421927Dziennik361540197677--Super Express306700184674351072209525Rzeczpospolita230292153215242496152637Przegląd Sportowy1414637858714159587169Gazeta Prawna901856114111523270962Puls Biznesu30988203332981720766Trybuna67666189557821821394Parkiet266718679207008276











