E-sklepy odzieżowe: Zalando.pl z rekordem, mocno w górę Czasnabuty.pl i Szafa.pl, Domodi.pl liderem agregatorów

Zyskujące systematycznie na zasięgu Zalando.pl w pierwszych miesiącach br. osiągnęło najwyższą jak dotąd odwiedzalność i pozostaje zdecydowane najpopularniejszym internetowym sklepem odzieżowym w Polsce. W skali roku duże wzrosty zasięgu zanotowały Czasnabuty.pl, Szafa.pl, Topsecret.pl i Eobuwie.com.pl, a spadek - C-and-a.com.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
E-sklepy odzieżowe: Zalando.pl z rekordem, mocno w górę Czasnabuty.pl i Szafa.pl, Domodi.pl liderem agregatorów

W kwietniu br. Zalando.pl odwiedziło 2,78 mln użytkowników, czyli 12,83 proc. wszystkich polskich internautów. Było to o 717,9 tys. więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 34,8 proc. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Zalando.pl pozostaje zdecydowanie najpopularniejszym sklepem internetowym z odzieżą i dodatkami. Zajmujący drugie miejsce Bonprix.pl ma około dwa razy mniej użytkowników - w skali roku ich liczba wzrosła z 1,15 mln do 1,37 mln (czyli o 18,5 proc).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/odziez-i-obuwie-coraz-rzadziej-kupowane-w-galeriach-zyskuja-outlety-i-internet ##

Procentowo jeszcze więcej zyskała Szafa.pl. W kwietniu br. odwiedziło ją 801,2 tys. internautów, o 261,6 tys. więcej niż rok wcześniej (to 48,5 proc. w górę). Podobne wzrosty procentowe osiągnęły Eobuwie.com.pl - o 50,4 proc. (z 369,4 tys. do 555,6 tys.) i Topsecret.pl - o 48,1 proc. (z 353,1 tys. do 522,9 tys.). Natomiast liczba użytkowników Czasnabuty.pl w skali roku podwoiła się.

Nieznacznie zmalała liczba użytkowników e-sklepów sieci Sizeer i Deichmann. Natomiast serwis C-and-a.com zanotował spadek o 155,2 tys. (czyli o 29 proc.).

W sumie dziesięć czołowych serwisów zanotowało (bez uwzględnienia współodwiedzalności) 8,85 mln użytkowników, o 1,85 mln więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 26,5 proc.

Zalando.pl wiosną br. osiągnęło rekordowy jak dotąd zasięg, po raz pierwszy przekraczając pułap 2,5 mln użytkowników miesięcznie. Tymczasem w pierwszej połowie ub.r. serwis odwiedzało po 1,6-2,2 mln internautów.

Do wzrostu odwiedzalności Zalando w br. przyczyniła się prowadzona w marcu i kwietniu telewizyjna kampania reklamowa, chociaż oczywiście e-sklep promował się w mediach także wcześniej. Jesienią ub.r. uruchomił swój pierwszy w Polsce tymczasowy sklep stacjonarny, udostępnił też aplikację mobilną.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/robert-schuetze-bedzie-wiecej-lokalnych-produktow-na-zalando ##

Bonprix.pl odwiedza miesięcznie zazwyczaj 1,2-1,6 mln użytkowników. Przez ostatnie półtora roku serwis zaraz po osiągnięciu najlepszego wyniku (1,73 mln w marcu ub.r.) zanotował najgorszy (1,15 mln w kwietniu ub.r.).

Oprócz osobnych e-sklepów odzieżowych działają też serwisy agregujące wyłącznie ich oferty. Wśród takich witryn zdecydowanym liderem jest Domodi.pl, którego 51 proc. udziałów we wrześniu ub.r. kupiła Grupa Wirtualna Polska.

W kwietniu br. serwis odwiedziło 1,82 mln internautów, którzy wykonali 16,5 mln odsłon, a każdy spędził w nim średnio 11 minut. Było to zdecydowanie więcej niż rok wcześniej, kiedy zanotował 720,8 tys. użytkowników, 4,4 mln odsłon i 7:48 minuty średniego czasu korzystania.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"