Elon Musk w Cannes chce się pogodzić z reklamodawcami

Ekscentryczny miliarder Elon Musk jeszcze kilkanaście miesięcy temu kazał reklamodawcom wycofującym się z jego platformy X „iść się pier***”. Dziś już łagodzi retorykę – we francuskim Cannes, gdzie trwa największa globalna konferencja branży marketingowej, Musk stara się przekonać marki, by wróciły na X z budżetami.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Elon Musk w Cannes chce się pogodzić z reklamodawcami
Elon Musk i Mark Read w Cannes, kadr z YouTube

W listopadzie 2023 roku świat obiegły dosadne słowa Elona Muska kierowane do firm, które wycofały reklamy z jego platformy mediów społecznościowych X. - Jeśli ktoś zamierza szantażować mnie reklamami, pieniędzmi, to niech się pie***! - rzucił zezłoszczony miliarder w wywiadzie na konferencji The New York Times DealBook Summit. To był środek burzy wokół X, oskarżanej o szerzenie antysemityzmu, w wyniku czego wielu reklamodawców wycofało się z serwisu.  

To pogłębiło tylko trend wycofywania się największych marketerów z serwisu, a co za tym idzie, spadku wpływów z reklam. W serwisie Muska przestały wydawać pieniądze Apple, Warner Bros., Disney, Oracle, IBM, Sony czy Paramount.

Musk skruszony w Cannes

Zupełnie inną retorykę prezentuje Musk kilkanaście miesięcy później. Najwyraźniej miliarder musi odczuwać brak budżetów reklamowych w X, przyjechał bowiem do Francji, gdzie śmietanka branży marketingowej, komunikacyjnej i technologicznej świętuje podczas Cannes Lions International Festival of Creativity.

W środę na scenie w Cannes Elon Musk w wywiadzie z CEO WPP Markiem Readem stwierdził, że jego wulgarna odezwa do reklamodawców odnosiła się do kategorii wolności słowa, a nie była komentarzem w stosunku do branży.  

- To nie było kierowane do reklamodawców jako takich - powiedział Musk. - Chodziło o szacunek do wolności słowa - wyjaśniał.

Dalej właściciel X mówił, że „to ważne, by istniała globalna platforma wolności słowa”, gdzie ludzie reprezentujący różne punkty widzenia mogli je wyrazić. - W niektórych przypadkach byli reklamodawcy, którzy nalegali na cenzurę - mówił Musk. - Na koniec dnia, jeśli będziemy musieli dokonać wyboru między cenzurą a utratą pieniędzy, wybierzemy to drugie - dodał szef Tesli i X.

Wycofując się z ataków na firmy bojkotujące X, mówił: – Oczywiście reklamodawcy mają prawo pojawiać się obok treści, które uznają za zgodne z ich brandem. To, co nie jest fajne, to naleganie, aby na platformach nie było treści, z którymi się nie zgadzają – powiedział Musk.

Co ciekawe, jak podkreślają zagraniczne media, wystąpienie Muska nie zyskało uznania audytorium. Jak widać na poniższym nagraniu, widownia nie klaskała miliarderowi po zakończeniu wywiadu. Po krótkiej turze pytań z sali, aplauz był jedynie symboliczny.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"