eMarketer: rynki wschodzące napędzają wzrosty Facebooka

Indie, Brazylia i Rosja, a także region Bliskiego Wschodu i Afryki, najbardziej przyczyniają się do wzrostu globalnej liczby użytkowników Facebooka - wynika z szacunków firmy eMarketer.

km
km
Udostępnij artykuł:

Według eMarketera, w 2013 roku Facebook przekroczy granicę 1 miliarda aktywnych użytkowników, czyli takich, którzy logują się do serwisu z poziomu dowolnego urządzenia przynajmniej raz w miesiącu. Najszybszy wzrost społecznościowy portal ma w tym roku zanotować w regionach Azji i Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Afryki oraz w Ameryce Łacińskiej - w każdym z nich o ok. 30 proc. lub więcej. W roku 2014 Facebook ma mieć już 1,26 miliarda aktywnych użytkowników na świecie, a w 2017 - 1,77 miliona.

Ponadto w 2013 roku z serwisu aktywnie korzystać ma 63 proc. użytkowników portali społecznościowych z całego świata, a w roku 2017 - 69,5 proc.

grafika

 

Znacznie wolniejsze niż na rynkach wschodzących ma być tempo wzrostu w USA, Wielkiej Brytanii i Europie Zachodniej. W bieżącym roku aktywnie z Facebooka ma korzystać ok. połowa populacji zarówno w USA, jak i w Wielkiej Brytanii. Natomiast w całej Europie Zachodniej penetracja ma sięgnąć 37 proc., z przewidywanym wzrostem do 43 proc. w 2017 roku.

Odsetek użytkowników internetu z całego świata korzystających z Facebooka ma zwiększyć się z 42,6 proc. w 2013 roku do 54,7 proc. w roku 2017. W Ameryce Północnej w tym roku wskaźnik ten ma sięgnąć 46,6 proc., a w Ameryce Łacińskiej i Europie Zachodniej - ponad 30 proc., ale dużo niższe proporcje przewidywane są dla Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Azji i Pacyfiku.

grafika

 

W ciągu ostatnich dwóch lat najwyższy wzrost liczby użytkowników Facebooka był obserwowany w regionie Azji i Pacyfiku. Podobnie ma być w latach kolejnych, z najwyższymi wskaźnikami w takich krajach jak Indie, Japonia i Indonezja. Szybkie tempo wzrostu ma zostać odnotowane także w regionie Biskiego Wschodu i Afryki, ale ze znacznie mniejszej bazy 127,4 miliona użytkowników w 2012 roku (227 mln  - Azja i Pacyfik).

grafika

 

Region Azji i Pacyfiku jest liderem nie tylko jeśli chodzi o tempo wzrostu, ale także samą liczbę użytkowników społecznościowego portalu. Według szacunków eMarketera, w 2013 roku co najmniej raz w miesiącu z Facebooka będzie tam korzystać 616 milionów internautów, z czego prawie połowę mają stanowić użytkownicy z Indii. Druga pod względem liczby użytkowników serwisu jest Ameryka Łacińska, a dzięki szybkiemu wzrostowi trzecie miejsce ma w tym roku Ameryce Północnej odebrać region Bliskiego Wschodu i Afryki.

grafika

 

Jednocześnie najwyższe wskaźniki penetracji mają rynki dojrzałe Ameryki Północnej i Europy Zachodniej. Przykładowo w Kanadzie z Facebooka aktywnie w tym roku korzystać ma blisko połowa populacji, a w Holandii - prawie 2/3.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"