Pozycja lidera w okresie od października 2014 roku do marca 2015 roku pod względem udziału słuchania należała do Jedynki. Stacja ta zanotowała udział w rynku radiowym w grupie wiekowej 70 i więcej lat na poziomie 39,4 proc., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 12,64 proc. - wynika z raportu Radio Track Millward Brown przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.W analizowanym okresie z trzeciego na drugie miejsce awansowało Audytorium 17, które miało 14,7 proc. udziału, a rok wcześniej było to 9,8 proc. (oznacza to wzrost o 50 proc.). Natomiast na ostatnią pozycję na podium spadło Radio Maryja (10,9 proc.; w dół o 9,92 proc.).Czołową piątkę uzupełniają: RMF FM (6,5 proc.; + 44,44 proc.) oraz Radio ZET (4,3 proc.; + 26,47 proc.). W IV kwartale 2013 roku i I kwartale 2014 roku pierwsza z tych stacji była piąta, a druga - siódma.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sluchacze-w-wieku-od-50-do-69-lat-stawiaja-na-rmf-fm-i-jedynke ##
Największym wzrostem udziału pochwalić się mogło ZET Gold, którego średni wynik powiększył się o 300 proc. do 0,4 proc. Stacja ta awansowała z miejsca trzynastego na dwunaste.Z kolei najwięcej straciła WAWA, która spadła z pozycji 12. na 13. Średni wynik tej stacji zmniejszył się o 71,43 proc. do 0,2 proc. udziału.
Przypomnijmy, że liderem ogólnopolskiego rynku radiowego w I kwartale 2015 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM (więcej na ten temat). Natomiast wśród sieci pierwsze miejsce należało do Eski (zobacz te dane).











