Euro-Net Warszawa i L'Oreal Polska największymi reklamodawcami prasowymi

W ub.r. najwięcej na reklamę w prasie wydały Euro-Net Warszawa i L'Oreal Polska. Obie firmy zmniejszyły jednak budżety w porównaniu do 2009 roku.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z cennikowych danych przygotowanych przez Kantar Media (dawniej Expert Monitor) wynika, firma Euro-Net Warszawa, właściciel sieci sklepów RTV Euro AGD, w 2010 roku na reklamę w gazetach przeznaczyła 6 proc. mniej niż rok wcześniej. Kolejna w zestawieniu Metro Group, do której należą sieć hurtowni Metro & Makro Cash and Carry oraz sieci hipermarketów Real, MediaMarkt i Saturn, zwiększyła swoje wydatki o 18 proc.

Z kolei Polska Telefonia Cyfrowa przeznaczyła na reklamę w gazetach o 24 proc. mniej, a Polkomtel – 19 proc. więcej niż w 2009 roku. Ogółem wydatki reklamowe w tym segmencie – zarówno wśród największych, jak i wszystkich marketerów – były minimalnie mniejsze niż rok wcześniej.

Przypomnijmy, że wśród dzienników zdecydowanie największe wpływy reklamowe osiągnęła w ub.r. "Gazeta Wyborcza" (zobacz szczegółowe wyniki wszystkich tytułów).

Natomiast na reklamę w magazynach najwięcej przeznaczyła w ub.r. firma L'Oreal Polska, przy czym jej wydatki były o 17 proc. mniejsze niż w 2009 roku. Z kolei Unilever Polska zwiększył swój budżet w tym zakresie o 39 proc., a Procter & Gamble DS Polska – o 41 proc. Jednak łączne wydatki 5 największych reklamodawców w segmencie magazynów były o 13 proc. mniejsze niż rok wcześniej. 

Wśród tytułów największe wpływy reklamowe osiągnął w ub.r. "Newsweek Polska" (zobacz szczegółowe wyniki wszystkich czasopism).

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"