Facebook niezmiennie liderem społecznościówek. Ale TikTok przyciąga na dłużej

Facebook pozostaje zdecydowanie najpopularniejszą platformą społecznościową w Polsce, przyciągając ok. 86-87 proc. wszystkich internautów. Przy czym na TikToku każdy użytkownik spędza średnio prawie trzy godziny więcej. W listopadzie spore wzrosty osiągnęły Pinterest, Reddit i Wykop.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Facebook niezmiennie liderem społecznościówek. Ale TikTok przyciąga na dłużej

Według wyników badania Mediapanel w listopadzie 2024 roku Facebooka odwiedziło 25,71 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 14 godzin, 21 minut i 4 sekundy. Platforma zanotowała 86,56 proc. zasięgu.

Dwie witryny społecznościowe przyciągnęły po kilkanaście mln użytkowników. Z Instagrama skorzystało 15,66 mln internautów (co dało 52,73 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 4 godziny, 32 minuty i 17 sekund, a z TikToka - 14,42 mln użytkowników (48,55 proc. zasięgu), spędzając średnio po 17 godzin, 10 minut i 37 sekund.

Platformę X odwiedziło 7,79 mln polskich internautów (26,25 proc. zasięgu), każdy przebywał tam przeciętnie przez godzinę, 35 minut i 11 sekund. Pinterest zanotował 6,86 mln użytkowników, 23,1 proc. zasięgu oraz 46 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania, a Snapchat - 5,28 mln odwiedzających, 17,78 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 37 minut i 50 sekund.

W czołowej dziesiątce jest jedna platforma, na której nie przeważają treści rozrywkowe. Dotyczący głównie życia zawodowego LinkedIn przyciągnął 4,47 mln polskich internautów (15,06 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 20 minut i 38 sekund.

Z Reddita skorzystało 3,16 mln użytkowników (10,65 proc. zasięgu), spędzając tam średnio po 30 minut i 58 sekund, zaś Wykop - jedyny polski serwis w rankingu - odwiedziło 2,18 mln internautów (7,34 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 33 minuty i 34 sekundy.

Z kolei blogi działające w domenie Blogspot.com zanotowały 3,23 mln odwiedzających, 10,89 proc. zasięgu oraz 5 minut i 3 sekundy średniego czasu korzystania.

grafika

W porównaniu z październikiem Facebook zyskał 153,9 tys. użytkowników (0,6 proc.), a średni czas spędzony przez każdego skrócił się o 28 minut i 18 sekund, czyli 3,2 proc. Zmalała nieco przewaga zasięgowa Instagrama nad TikTokiem, ponieważ ten pierwszy zanotował wzrost o 89,4 tys. użytkowników (0,6 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 30 minuty i 47 sekund (10,2 proc.), zaś ten drugi - wzrost o 363,8 tys. odwiedzających (2,6 proc.) oraz spadek średniego czasu korzystania o 42 minuty i 51 sekund (4 proc.).

Na platformie X liczba polskich internautów zwiększyła się o 71,7 tys. (0,9 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 9 minut i 15 sekund (8,9 proc.).

W obu statystykach w górę poszły wyniki trzech platform. Pinterest zyskał 183,9 tys. użytkowników (2,7 proc.) oraz minutę i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania (3,9 proc.), Reddit - 155,3 tys. internautów (5,2 proc.) i 12 sekund średniego czasu korzystania (0,6 proc.), zaś Wykop - 284,8 tys. użytkowników (15 proc.) oraz 4 minuty i 3 sekundy średniego czasu (13,5 proc.).

Za to na Snapchacie ubyło 124,6 tys. internautów (2,3 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego skrócił się o minutę i 7 sekund (0,7 proc). Na LinkedIn przy wzroście liczby użytkowników o 82,1 tys. (1,9 proc.) średni czasu korzystania zmalał się 4 minuty i 24 sekundy (17,6 proc.), a blogi w domenie Blogspot.com zanotowały wzrost o 30 tys. odwiedzających (0,9 proc.) oraz spadek przeciętnego czasu o 52 sekundy (14,6 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa