Facebook Awards po raz piąty - ruszają zgłoszenia

Facebook ogłosił start zgłoszeń do konkursu 2016 Facebook Awards.

km
km
Udostępnij artykuł:
Facebook Awards po raz piąty - ruszają zgłoszenia

Od tego roku podmioty z wszystkich krajów będą miały możliwość pokazania swoich prac w ramach regionu, z którego pochodzą. Z każdego regionu wybrani zostaną lokalni dyrektorzy kreatywni, którzy wejdą w skład jury oceniającego zgłoszenia regionalne (Regional Voting Events), a zwycięzcy każdego głosowania regionalnego wezmą udział w głosowaniu na poziomie globalnym (Global Judging Event).

Z uwagi na liczbę zgłoszeń, tegoroczne głosowanie będzie się składać z trzech rund: w kwietniu członkowie Facebook Creative Shop przejrzą otrzymane zgłoszenia i wybiorą uczestników konkursów regionalnych, w maju odbędą się głosowania regionalne, w ramach których wybrani zostaną zwycięzcy kategorii Best of APAC, LATAM, NA, oraz EMEA, a w czerwcu zwycięzcy konkursów regionalnych wezmą udział w głosowaniu globalnym, które odbędzie się w Nowym Jorku. W jego ramach Global Creative Council wybierze najlepsze kampanie w każdej z kategorii.

Po raz pierwszy w ramach Facebook Awards wybrani zostaną reklamodawcy firm z sektora MŚP, których działania były efektywne i efektowne. Zwycięzcy tej kategorii otrzymają także FB Ad Credits.

W piątej edycji konkursu pojawiły się także nowe kategorie, takie jak "Best Use Of Facebook Family Of Brands" (przyznawane najbardziej kreatywnym i oryginalnym, najlepiej wykonanym konceptom kampanii na Facebooku i/lub Instagramie), "Innovation" (przyznawane kreacjom nie tylko atrakcyjnym, ale i angażującym odbiorców w niespotykany dotąd sposób), "Small Business" (przyznawane działaniom, które zwróciły uwagę lokalnych odbiorców i, dzięki kreatywności na Facebooku i Instagramie, pozwoliły zamienić ją w efekty biznesowe), "Social For Good" (przyznawane kampaniom organizacji charytatywnych/non-profit, które w kreatywny sposób podniosły świadomość i doprowadziły do zmian w określonych postawach społecznych za pośrednictwem Facebooka i Instagrama) oraz "Integrated" (przyznawane kampaniom wykorzystującym Facebooka jako część większego, zintegrowanego zestawu platform mediowych).

Ponadto po raz pierwszy proces nadsyłania i oceniania zgłoszeń do Facebook Awards będzie w całości przystosowany do urządzeń mobilnych.

W ubiegłorocznej edycji konkursu Facebook przeanalizował ponad 2,7 tys. zgłoszeń pochodzących z ponad 160 państw. Najwięcej zgłoszeń pochodziło z regionu Azji i Pacyfiku (37%), a następnie EMEA (30%), Ameryki Łacińskiej (21%) oraz Ameryki Północnej (12%). Na tzw. shortliście znalazło się 111 kampanii, a ogłoszono 86 zwycięzców. Wśród nich znalazł się pierwszy w historii konkursu przedstawiciel z Polski - agencja DDB & tribal Warszawa za kampanię dla linii lotniczych LOT.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu