Według badania Megapanel PBI/Gemius, w lutym br. strony Google odwiedziło 17,25 mln polskich użytkowników, 95 tys. mniej niż rok wcześniej. W tym czasie Facebook zyskał 780 tys. real users i osiągnął rekordową odwiedzalność w naszym kraju. Natomiast zasięg YouTube’a wzrósł o 285 tys. real users.
Za to spore spadki zanotowały największe portale horyzontalne. Onet stracił w skali roku 290 tys. real users, WP z Orange - 605 tys., Gazeta.pl - 150 tys., a Interia - 325 tys. Natomiast strony o2.pl miały aż o 1,13 mln użytkowników mniej niż w lutym ub.r.
Strony Allegro zanotowały 545 tys. real users mniej niż przed rokiem, a NK.pl - aż 3,25 mln mniej. Za to witryny GG Network zyskały w skali roku aż 3,28 mln real users.
Wśród stron objętych audytem site-centric niezmiennie przewodzi pięć największych portali i Allegro. W dalszej części zestawienia oprócz GG Network spore wzrosty w skali roku zanotowały Ringier Axel Springer (800 tys. real users), Murator (580 tys. real users) i Edipresse (600 tys. real users), za to Next Infor stracił 865 tys. real users. Wzrost Edipresse i spadek Next Infor wynika głównie z tego, że w sierpniu ub.r. ta pierwsza firma kupiła od drugiej serwis Gotujmy.pl (więcej na ten temat).

Google.pl odwiedziło 65 tys. polskich użytkowników mniej niż rok wcześniej, a google.com - 430 tys. mniej. Onet.pl stracił 350 tys. real users, wp.pl - 515 tys., allegro.pl - 450 tys., a interia.pl - 715 tys.
Strony Allegro zanotowały 910 mln odsłon mniej niż przed rokiem, serwisy Onetu - 475 mln mniej, a witryny WP i Orange - 290 mln mniej. Interia stracił 95 mln odsłon, Gazeta.pl - 115 mln, a o2.pl - 295 mln. Za to tablica.pl zanotowała nieco ponad dwa razy więcej odsłon niż rok wcześniej.
Na stronach Onetu przeciętny użytkownik spędził 19 minut mniej niż w lutym ub.r., w serwisach WP i Orange - 12 minut mniej, a na stronach Allegro - 14 minut mniej. Strony TVN i GG Network straciły pod tym względem po ponad godzinie. Natomiast tablica.pl zyskała godzinę i 22 minuty, a serwisy Eurozetu - 44 minuty.

Windows Media Player zanotował 170 tys. uruchomień mniej niż w styczniu br., a GG - 80 tys. mniej. Za to Skype zyskał w skali miesiąca 750 tys. uruchomień, a Ipla - 170 tys. Przed rokiem aplikacje były mierzone nie na podstawie liczby uruchomień, ale aktywnych programów.
* Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną – „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku – „Uruchomione aplikacje (%)”.
Liczebność próby: N= 10 844. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.











