Facebook i Instagram z zakazem targetowania reklam w całej Europie

Europejska Rada Ochrony Danych (EROD) zdecydowała, że koncern Meta Platforms, właściciel Facebooka i Instagrama, nie może już wyświetlać spersonalizowanych reklam w krajach europejskich.

tw / pap
tw / pap
Udostępnij artykuł:
Facebook i Instagram z zakazem targetowania reklam w całej Europie

Meta Platforms musi zaprzestać wyświetlania reklam opartych na zachowaniach użytkowników w internecie, ponieważ są one sprzeczne z europejskimi przepisami dotyczącymi prywatności. Taką decyzję podjęła 27 października Europejska Rada Ochrony Danych na wniosek urzędów ochrony danych osobowych w Holandii i Norwegii. Decyzja została podana do publicznej wiadomości w środę.

- Meta śledzi co publikujesz, na co klikasz lub lubisz na Facebooku i Instagramie, i wykorzystuje te informacje do oferowania spersonalizowanych reklam. Niewłaściwe przetwarzanie danych osobowych milionów ludzi na Facebooku jest dla tej firmy modelem biznesowym - oznajmił Aleid Wolfsen, szef holenderskiego urzędu ochrony danych osobowych i wiceprzewodniczący EROD.

Meta ma dwa tygodnie na wycofanie spersonalizowanych reklam

Zdaniem Wolfsena decyzja europejskiego regulatora spowoduje, iż prywatność użytkowników platform koncernu Meta będzie teraz lepiej chroniona.

Europejska siedziba spółki-matki Meta Platforms znajduje się w Irlandii i w związku z tym EROD polecił organowi regulacyjnemu w tym kraju podjęcie w ciągu dwóch tygodni działań zapewniających przestrzeganie zakazu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/facebook-instagram-bez-reklam-cennik,7169469636159617a ##

W zeszłym kwartale Meta Platforms osiągnął rekordowe w swojej historii 34,15 mld dolarów przychodów i 11,58 mld dolarów zysku netto, mimo że dział obejmujący metawersum przyniósł 3,7 mld dolarów straty. Wydatki koncernu zmalały o 7 proc., m.in. dzięki zmniejszeniu zatrudnienia o jedną czwartą.

Miliardy dolarów z reklam w Europie

Ponad 90 proc. swoich przychodów Meta Platforms osiąga z reklam na Facebooku i Instagramie. W minionym kwartale przychody reklamowe koncernu zwiększyły się rok do roku z 27,24 do 33,64 mld dolarów. Prawie połowę wypracowano w USA i Kanadzie (wzrost z 12,77 do 14,95 mld dolarów), natomiast procentowo bardziej wzrosły one w Europie - z 5,71 do 7,72 mld dolarów.

To głównie efekt wzrostu liczby wyświetleń reklam o 31 proc. Ich średnie ceny zmalały za to o 6 proc. Natomiast pozareklamowe przychody platform koncernu poszły w górę ze 192 do 293 mln dolarów.

grafika

Facebook ma w Europie 408 mln użytkowników aktywnych minimum raz w miesiącu, tyle samo co rok wcześniej. Natomiast globalna liczba internautów korzystających z platformy zwiększyła się rok do roku z 2,96 do 3,05 mld.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK