Facebook testuje płatny dostęp do zamkniętych grup

Facebook rozpoczął próby nowego rozwiązania, które ma ułatwić administratorom grup w serwisie wprowadzenie opłat za dostęp do zamkniętych społeczności. Firma tłumaczy, że dzięki temu użytkownicy prowadzący grupy będą mogli w większym stopniu zająć się ich jakością, przy okazji zarabiając na tym pieniądze.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook testuje płatny dostęp do zamkniętych grup

Na stronie internetowej Facebook wyjaśnia, że zjawisko płatnego dostępu do grup istnieje w serwisie od dłuższego czasu, nie było jednak do tej pory w żaden sposób uregulowane.

Administratorzy popularnych grup, np. takich w których można uzyskać unikalną wiedzę próbują samodzielnie monetyzować dostęp do nich tworząc specjalne „podgrupy”, w których udział jest uzależniony od opłaty subskrypcji na konto osoby zarządzającej konkretną społecznością. Taki sposób rodzi wiele trudności w obsłudze kwestii związanych z opłatami, co odbywa się kosztem czasu administratora i w konsekwencji odbija się negatywnie na jakości treści w danej grupie.

Aby temu zaradzić Facebook postanowił pilotażowo udostępnić wybranym administratorom zestaw narzędzi pozwalających im na przyjmowanie opłat subskrypcyjnych i zarządzanie tymi środkami. Użytkownicy mogą zaś w wygodny sposób dokonywać wpłat za pomocą mobilnej aplikacji Facebooka.

Dzięki temu, jak tłumaczy serwis osoby prowadzące grupy mogą skoncentrować się w pełni jedynie na rozbudowie i podnoszeniu ich atrakcyjności, na czym korzystają wszyscy użytkownicy należący do społeczności.

Facebook podkreśla, że obecnie testowany system jest podobny do tego, który serwis wprowadził w marcu br. dla twórców wideo pozwalając im na przyjmowanie datków od widzów. Według zapowiedzi po zakończeniu fazy testowej nowe rozwiązanie związane z płatnymi subskrypcjami zostanie ocenione przez administratorów grup i użytkowników i w zależności od tych ocen może zostać w przyszłości szeroko wprowadzone w serwisie. W pierwszym kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa