Facebook udostępnia wydawcom możliwość pobierania opłat w Instant Articles

Facebook wprowadził dla wszystkich wydawców korzystających z platformy Instant Articles możliwość pobierania od czytelników opłat subskrypcyjnych. Każde medium ma swobodę wybrania modelu stosowanego przez siebie paywalla, a Facebook nie pobiera od przychodów wydawców żadnej prowizji. Z nowego narzędzia mogą korzystać także wydawcy w Polsce.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook udostępnia wydawcom możliwość pobierania opłat w Instant Articles

Platforma Instant Articles pozwalająca wydawcom na publikowanie treści w aplikacji Facebooka została po raz pierwszy zaprezentowana w maju 2015 r. Od tamtej pory serwis starał się przyciągnąć do tego rozwiązania jak najwięcej partnerów, jednak część wydawców z czasem nabrała wątpliwości czy korzystanie z Instant Artciles jest dla nich korzystne w dłuższej perspektywie.

Teraz Facebook poinformował że udostępnia wszystkim wydawcom korzystającym z Instant Articles (w tym także tym funkcjonującym w Polsce) funkcję płatnego dostępu do treści.

grafika

Według zapowiedzi w rękach mediów pozostaje decyzja o modelu oferowanej subskrypcji. Możliwe jest np. bezpłatne udostępnienie każdemu użytkownikowi określonej liczy publikacji w danym miesiącu bądź podział artykułów na dostępne dla wszystkich i zamknięte za paywallem.

grafika

Czytelnicy trafiający na płatny Instant Article zostają przeniesieni na stronę wydawcy, dzięki czemu zachowuje on pełną kontrolę nad ceną, planami subskrypcji i informacjami o czytelnikach. Facebook podkreśla, że nie pobiera żadnych opłat, a cały dochód z subskrypcji trafia bezpośrednio do wydawców.

grafika

W komunikacie Facebook przyznaje, że w ciągu ostatnich 18 miesięcy prowadził intensywne testy nowego rozwiązania, w którym uczestniczyło ok. 40 wydawców. Zdaniem firmy w wyniku konsultacji udało się wypracować taką metodę działania mechanizmu, który jest najbardziej korzystny dla mediów.

W I kwartale 2019 roku Facebook zanotował przychód na poziomie ponad 15 miliardów dolarów, a zysk netto sięgnął 2,4 miliarda dolarów. Liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc społecznościowy portal to obecnie blisko 2,4 miliarda.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach