Średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety - w listopadzie 2013 roku wyniosła 331 224 egz. W porównaniu do listopada 2012 roku zmniejszyła się o 3,44 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,83 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.
Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 154 478 egz., notując spadek o 4,92 proc. Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 15,39 proc. i wyniosła 129 758 egz.

W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,47 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (to największy udział wśród wszystkich tytułów w zestawieniu), z kolei w przypadku „Gazety Wyborczej” ten udział wyniósł 68,16 proc.
Siódme miejsce zajęła „Rzeczpospolita” (Gremi Media). W listopadzie ub.r. dziennik ten notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 10 206 egz. „Rz” w tej kategorii zanotowała największy spadek w rankingu, wynoszący 33,78 proc.
Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 16,25 proc. jej sprzedaży ogółem (to najmniejszy udział wśród wszystkich tytułów w zestawieniu). Z drugiej strony „Rz” mogła się pochwalić największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 69,98 proc.
Natomiast jako jedyna gazeta wzrost w tym ujęciu osiągnęła wydawana przez Gremi Business Communications „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż kioskowa zwiększyła się bowiem o 0,82 proc. do 1 711 egz.











