Do 61 edycji festiwalu Cannes Lions zgłoszono rekordową liczbę 37 427 prac w tym 135 zgłoszeń z Polski. Szersza definicja reklamy otworzyła drogę nie tylko dyrektorom marketingu, ale również licznym firmom technologicznym, artystom i muzykom z 97 krajów całego świata.
Grand Prix w najbardziej prestiżowej kategorii – film reklamowy otrzymały aż dwie produkcje. Pierwszą z nich zdobyła agencja Adam & Eva DDB za akcję przeprowadzoną dla luksusowego centrum handlowego Harvey Nichols w Londynie, zatytułowaną „Przepraszam, że wydałem to na siebie”. Kampania która pokazała ludzi rozdających bliskim tanie prezenty, dzięki którym mogli zaplanować swoje wydatki odniosła zaskakujący sukces – nagroda Grand Prix została jej przyznana w aż czterech kategoriach: Film, Integrated, Press i Promo & Activation.

Druga nagroda w kategorii Film powędrowała do twórców słynnego spotu „The Epic Split” marki Volvo Trucks. Agencja Forsman & Forsman, doceniona uprzednio na polskim rynku reklamy przygotowała dwa filmy reklamowe. Do produkcji jednego z nich zaangażowany został znany aktor Jean-Claude Van Damme, który wykonał szpagat na dwóch jadących obok siebie ciężarówkach. Materiał, który obejrzało dotychczas ponad 73 mln widzów, otrzymał również Grand Prix w kategorii Cyber.
Największym sukcesem podczas tegorocznej edycji festiwalu cieszyła się akcja „Sweetie” przygotowana przez agencją Lemz Amsterdam. Kampania te zebrała w sumie 14 nagród – 6 złotych w kategorii Cyber Lions, po dwie złote w kategorii Direct Lions i Promo & Activations Lions, oraz po jednej złotej w kategoriach: PR Lions, Branded Content & Entertainment Lions, Media Lions i srebrnej w kategorii Promo & Activation Lions. W ramach projektu stworzono wirtualny model 10 - letniej dziewczynki o pseudonimie Sweetie, która dzięki materiałom wideo pomogła namierzyć policji pedofilów z aż 65 krajów. Akcja „Sweetie” została również uhonorowana nagrodą Grand Prix for Good za kampanie społeczne.

Docenioną okazała się również kampania agencji Dentsu Tokio „Sound of Honda”. Otrzymała ona Złotego Lwa w kategorii Cyber oraz Grand Prix w kategorii Titanum. Akcja została zorganizowana z okazji rocznicy śmierci kierowcy startującego w teamie McLaren Honda - Ayrtona Senny. Korzystając z danych zebranych przez pracowników Honda Motor Company podczas wyścigu Formuły 1 Grand Prix Japonii w 1989r., odtworzono występ brazylijskiego kierowcy wyścigowego jedynie za pomocą dźwięku silnika pojazdu który prowadził.
Kolejnym innowacyjnym dziełem okazał się 24-godzinny interaktywny teledysk do piosenki Pharella Williamsa „Happy” stworzony przez agencję Iconoclast w Paryżu, który otrzymał Grand Prix w kategorii Cyber. Jest to pierwszy teledysk w historii, któremu została przyznana jedna z najważniejszych nagród podczas Festiwalu.

Wśród nagrodzonych nie zabrakło również Polaków. Rodzime agencje otrzymały łącznie trzy nagrody. Pierwszą z nich jest Cheil Polska, która wywalczyła Brązowego Lwa w kategorii PR oraz Srebrnego Lwa w kategorii Media za akcje pt.: „Bardzo dobre maniery”. Agencja Ogilvy & Mather otrzymała Srebrnego Lwa w kategorii PR za kampanię „Język polski jest ą ę”.
Trzy nagrody w tak prestiżowych kategoriach świadczą o coraz lepszej kondycji polskiej reklamy – mówi Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET. Awangarda i oryginalność to niewątpliwe atuty materiałów nadsyłanych do Cannes. Pomimo tego, iż Polacy wciąż postrzegają reklamę jako projekt schematyczny, a nie twórczy – nie brakuje tych, którzy wiedzą, iż tylko poprzez śmiałe pomysły mogą wyróżnić się na tak nasyconym rynku reklamy.
dostarczył

infoWire.pl











