Finnair wdraża rozwiązanie Amadeus Ancillary Services w Skandynawii, Finlandii i krajach Beneluksu

Aplikacja pozwala podróżnym zamawiać preferowane miejsca i płacić za nadbagaż w biurach podróży Amadeus lub na witrynie internetowej przewoźnika, a także w innych kanałach sprzedaży.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Finnair, renomowana europejska linia lotnicza, przewożąca ponad 8 milionów pasażerów rocznie i rozwijająca się na rynku azjatyckim, wdrożyła w północnej Europie Amadeus Ancillary Services – rozwiązanie umożliwiające sprzedaż usług dodatkowych. Aplikacja pozwala pasażerom na rezerwowanie preferowanych miejsc w Skandynawii, Finlandii i krajach Beneluksu (w Finlandii również zamawianie usługi przewozu nadbagażu), zarówno za pośrednictwem biur podróży Amadeus, jak i bezpośrednich kanałów sprzedaży linii Finnair, w tym witryny internetowej przewoźnika.

Rozwiązanie Amadeus do sprzedaży usług dodatkowych jest również zintegrowane z systemem biur sprzedaży biletów Finnair na lotniskach i w miastach, co zapewnia pełną spójność obsługi pasażerów za pośrednictwem tych kanałów.

Amadeus Airline Ancillary Services to kompleksowe rozwiązanie, umożliwiające użytkownikom sprawdzanie cen, rezerwowanie i opłacanie usług we wszystkich kanałach z zachowaniem pełnej zgodności ze standardami branżowymi określonymi przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych IATA.

– Po wdrożeniu rozwiązania firmy Amadeus jesteśmy w stanie przyciągnąć większą liczbę klientów dzięki zróżnicowanej ofercie usług dodatkowych – mówi Petteri Skaffair, Head of Customer Experience & Sales w Finnair. – Rozwiązanie pomaga promować opcjonalne usługi w momencie najbardziej odpowiednim dla ich zakupu, a spójny we wszystkich kanałach, wysoki poziom jakości sprzedaży przekłada się na większe zadowolenie i lojalność klientów – dodaje.

Przy sprzedaży biletów i usług przewozu nadbagażu w Finlandii, Finnair wykorzystywać będzie Electronic Miscellaneous Document (EMD). EMD to przyjęty przez IATA standard wykorzystywany przy realizacji usług dodatkowych, oferujący korzyści analogiczne jak elektroniczne bilety, ze względu na eliminację dokumentów papierowych i uproszczenie procesów.

Finnair i Egyptair są pilotażowymi klientami firmy Amadeus przy wdrażaniu elektronicznej wymiany zamówień między liniami lotniczymi z wykorzystaniem standardu Electronic Miscellaneous Document. Zastosowanie EMD pozwoli korzystającym z niego liniom uprościć płatności i realizację usług dodatkowych sprzedawanych wspólnym klientom współpracujących ze sobą linii.

Według oceny firmy Amadeus nawet 20% rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem jej systemu jest efektem współpracy linii lotniczych, co otwiera przed przewoźnikami olbrzymie możliwości zwiększenia przychodów poprzez sprzedaż usług dodatkowych za pośrednictwem partnerów.

– Ostatnie badania przeprowadzone przez Ideaworks wykazały, że w 2011 roku usługi dodatkowe miały dla linii lotniczych wartość ponad 32,5 miliarda dolarów, a dochody z nich pomagają zwiększyć zyski przewoźników – mówi David Doctor, Director Distribution Marketing, Amadeus. – Cieszymy się, że możemy pomóc linii Finnair w rozpoczęciu działalności w sektorze usług, który jest kluczowy dla dochodowości linii lotniczych – dodaje.

*** Informacje o firmie Amadeus Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2010 roku system Amadeus przetworzył ponad 850 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny – centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC”. W 2010 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,683 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com

Kontakt dla mediów

Dorota Kaźmierska Wicedyrektor Sigma International (Poland) LTD tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz Account Manager Dział Nowych Technologii Sigma International (Poland) LTD tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl www.sigma.com.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów