Francja wprowadziła zakaz reklamy paliw kopalnych

Francja wprowadziła zakaz reklamy paliw kopalnych. Zakaz dotyczy wszystkich produktów energetycznych produkowanych z ropy naftowej, energii ze spalania węgla oraz węgla zawierającego wodór. Gaz ziemny jest zwolniony z zakazu do czerwca 2023 roku.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Oznacza to, że firmy we Francji nie będą już mogły promować produktów energetycznych z ropy naftowej, energii ze spalania wydobycia węgla i węgla zawierającego wodór.

Reklama gazu ziemnego jest jednak nadal dozwolona, ​​ale będzie podlegać nowym przepisom od czerwca przyszłego roku.

Amerykański Instytut Odpowiedzialności Klimatu poinformował, że firmy z sektora paliw kopalnych są jednymi z największych producentów zanieczyszczeń węgla i zarabiają miliony, promując sprzedaż węgla i gazu.

Pojawiły się apele o taki zakaz, a w zeszłym roku Greenpeace, wraz z 20 innymi organizacjami ekologicznymi, zażądała zakazu reklam paliw kopalnych w Unii Europejskiej.

Zakaz reklamy we Francji został ujęty w ustawie klimatycznej przyjętej przez parlament w sierpniu 2021 r., mającej na celu wprowadzenie surowszych przepisów w celu zmniejszenia zużycia energii i promowania energii odnawialnej.

Niektóre formy reklamy, takie jak inwestycje finansowe w paliwa kopalne lub sponsoring związany z komunikacją, nie są objęte zakazem. Dozwolona będzie również reklama wodoru zdekarbonizowanego, paliw zawierających co najmniej 50 proc. energii odnawialnej i spełniających kryteria redukcji emisji gazów cieplarnianych oraz dostaw gazu z 50 proc. zawartością biogazu.

Złamanie tego zakazu może skutkować grzywną w wysokości od 20 000 do 100 000 euro, a recydywiści mogą być zmuszeni zapłacić podwójną kwotę.

Nieprzestrzeganie zakazów może wiązać się z karą w wysokości od 20 000 do 100 000 EUR (20 012 do 100 060 USD), a firmy, które wielokrotnie dopuszczą się naruszenia przepisów będą zmuszeni zapłacić podwójną kwotę kary.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa