W analizowanym okresie po “Gazetę Wyborczą” (Agora SA) sięgało 13 proc. respondentów, zaś rok wcześniej było ich 13,71 proc. Tytuł utrzymał się na pierwszym miejscu. Na drugiej pozycji znalazł się tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), którego poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku z 13,57 proc. do 12,32 proc.
Na podium znalazł się jeszcze bezpłatny dziennik “Metro” (Agora SA), który jest czytany przez 5,81 proc. ludzi (rok wcześniej było to 6,43 proc.).
W rankingu wzrosty czytelnictwa odnotowały plasujące się na ostatnich miejscach dzienniki “Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) i “Parkiet” (Presspublica). Zajmujący 11. lokatę “Puls Biznesu” zanotował wzrost o 0,09 pkt. proc., zaś będący na 12. miejscu “Parkiet” zyskał 0,10 pkt. proc.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2010 do lutego 2011 roku na losowej próbie 24 170 przypadków i w okresie od września 2011 roku do lutego 2012 roku na losowej próbie 24 224 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.











