„Gazeta Wyborcza” dogania „Fakt”. „Przegląd Sportowy” z największym wzrostem (czytelnictwo dzienników)

Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt”, a na podium znajdują się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i  „Super Express” - wynika z najnowszego badania PBC.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od czerwca do listopada 2015 roku sięgało 10,36 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,30 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 0,94 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa wzrósł w ciągu roku o 0,46 pkt. proc. do 8,44 proc.

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 3,86 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,46 pkt. proc.

Tuż za podium uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik czytelnictwa poszedł do góry o 0,83 pkt. proc. do poziomu 3,61 proc. - jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Pierwszą piątkę uzupełnia dziennik „Metrocafe.pl” (Agora), który jest nową odsłoną bezpłatnej gazety „Metro” ze zmienionym logiem i odświeżoną makietą pisma (więcej na ten temat). Jego czytelnictwo w okresie od czerwca do listopada ub.r. zwiększyło się o 0,08 pkt. proc. do 2,52 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-polska-codziennie-z-najwiekszym-wzrostem-super-express-stracil-wiecej-niz-wyborcza ##

W grupie 16-59 liderem w fali czerwiec - listopad 2015 również był „Fakt”, którego wynik zmniejszył się o 1,18 pkt. proc. do 9,04 proc. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (8,73 proc.; do góry o 0,54 proc.). Zaś na ostatnią lokatę podium awansował „Przegląd Sportowy”, który przed rokiem był czwarty (4 proc.; do góry o 0,92 proc.).

Warto dodać, że siedem tytułów w tym ujęciu miało większy wynik, niż w grupie 15-75, a cztery dzienniki miały słabszy udział.

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca 2014 do listopada 2014 roku na losowej próbie 19 223 przypadków oraz od czerwca 2015 do listopada 2015 roku na losowej próbie 9 960 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 15 342 i 7 804 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD