„Gazeta Wyborcza” z największym spadkiem wpływów z reklam (analiza)

Dzienniki zmniejszyły wpływy z reklam w skali roku o 5,4 proc. - wynika z porównania jedenastu miesięcy 2016 z tym samym okresem roku 2015. Największe spadki przychodów miały w tym okresie „Gazeta Wyborcza” i „Fakt”.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Wyborcza” z największym spadkiem wpływów z reklam (analiza)
fot. Shutterstock.com

Wydatki na reklamy w dziennikach wyniosły w okresie styczeń-listopad 2016 1,37 mld zł. To 5,4 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku – wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe bez rabatów).

Liderem przychodów wśród dzienników pozostaje „Gazeta Wyborcza”, mimo że reklamodawcy ograniczyli nakłady w niej o 18,2 proc., do 310 mln zł.

Przypomnijmy, że w połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Jednocześnie rozpoczęto zwolnienia grupowe, obejmujące 190 pracowników, głównie z zespołu "GW". Według danych ZKDP w listopadzie 2016 r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 129 786 egz., o 17,36 proc. mniej niż rok wcześniej. W październiku „GW” po raz pierwszy w historii zanotowała pod tym względem niższy wynik od „Super Expressu”.

Drugie miejsce na tym reklamowym podium należy do dziennika „Fakt”, który zarobił 136,5 mln zł (13,5 proc. mniej niż rok wcześniej).

Na trzecie miejsce awansowała „Rzeczpospolita” z wpływami z reklam w wysokości 116,3 mln zł, czyli 17,3 proc. wyższymi w skali roku.

Dziennik ten zajął pozycję zajmowaną w 2015 roku przez „Super Express”, który w okresie od stycznia do listopada 2016 roku zarobił na reklamach 106 mln zł, czyli 6,4 proc. mniej niż rok wcześniej.

Mniej w skali roku zarobił też „Dziennik Gazeta Prawna” - jego wpływy spadły o 5,9 proc., z 53,7 do 50,5 mln zł.Wzrosły z kolei przychody reklamowe czterech dzienników lokalnych. „Dziennik Zachodni” zwiększył je o 41 proc. (do 49,7 mln zł), „Dziennik Bałtycki” - o 19,7 proc. (do 40,2 mln zł), „Głos Wielkopolski” - o 45,6 proc. (do 39,1 mln zł) i „Dziennik Łódzki” - o 38,3 proc. (do 30,9 mln zł).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące