Duży wzrost oglądalności TVP1 podczas mundialu, rekordowe wyniki TVP Sport

Zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego podczas pięciu pierwszych dni mundialu 2022 była TVP1, która zanotowała duży wzrost oglądalności. Spośród kanałów nadających mecze rekordowe udziały osiąga TVP Sport, wysokie wyniki notuje także TVP 4K. Z kolei udział TVP2 niemal się nie zmienił - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Tegoroczne Mistrzostwa Świata w piłce nożnej odbywają od 20 listopada do 18 grudnia w Katarze. W Polsce pełne prawa do transmisji imprezy ma Telewizja Polska, która pokazuje mecze w TVP1 lub TVP2, TVP Sport oraz TVP 4K.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych podczas pięciu pierwszych dni mundialu 2022 - czyli w okresie od 20 do 24 listopada 2022 roku - zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału wyniósł 13,27 proc. Względem października 2021 roku zwiększył się o 4,83 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. TVP1 transmutuje większość meczów, głównie nadawanych w prime-time.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mecz-meksyk-polska-mundial-kiedy-kolejne-spotkanie-gdzie-ogladac,7169738704926849a ##

Drugie miejsce zajęła TVP2, której udział w analizowanym okresie wyniósł 7,83 proc. (+ 0,39 proc.). Stacja nadaje pozostałe mecze, które nie trafiły do ramówki TVP1 (w dodatku są to spotkania nadawane w ciągu dnia).

Stabilne wyniki Polsatu i TVN

Podium uzupełnia Polsat, czyli pierwsza stacja nie transmitująca MŚ w piłce nożnej. Udział stacji od 20 do 24 listopada wyniósł 7,52 proc. (do góry względem października br. o 0,21 proc.). Z kolei czwarty TVN miał 7,24 proc. udziału (- 0,19 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mundial-katar-technologia-var-goal-line-polautomatyczne-spalone-nowosci-plan-rozgrywek-szymon-marciniak-al-rihla,7169740042679937a ##

Łączny udział czterech największych stacji zwiększył się z 30,62 proc. w październiku 2022 roku do 35,86 proc. w okresie od 20 do 24 listopada 2022 roku.

4,11 proc. udziału TVP Sport, 0,55 proc. - TVP 4K

Piąty był kanał TVP Sport, którego udział wzrósł o 3,19 pkt. proc. do 4,11 proc. Z kolei 24. lokatę zajął kanał TVP 4K, który został uruchomiony na potrzeby mundialu (0,55 proc. udziału od 20 do 24 listopada; w październiku br. stacja jeszcze nie nadawała).

grafika

TVP1 nokautuje konkurencję w 16-49, TVP2 w dół

Udział będącej liderem TVP1 wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w okresie od 20 do 24 listopada wyniósł 13,06 proc., po wzroście względem października br. o 7,89 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-jak-to-sie-mierzy-nielsen,7170058059229313a ##

Drugi był Polsat. Jego wynik zmniejszył się o 0,78 proc. do 8,89 proc.

Podium uzupełnia Polsat (+ 0,37 proc. do 8,01 proc.). Czwartą lokatę zajęła TVP2 (- 0,04 proc. do 5,83 proc.). Tuż za „wielką czwórką” uplasował się kanał TVP Sport (+ 3,72 proc. do 4,37 proc.).

W tym ujęciu kanał TVP 4K miał 0,62 proc. udziału.

grafika

Dane dla grupy 16-59.

grafika

Polska liderem grupy C

Meczowe spotkania tegorocznych Mistrzostw Świata w piłce nożnej pokazane są na żywo w TVP1 lub TVP2, TVP Sport i TVP 4K oraz w internecie. Wśród komentatorów znajdują się: Jacek Laskowski, Dariusz Szpakowski (to jego ostatni mundial), Robert Podoliński, Przemysław Pełka, Kazimierz Węgrzyn, Maciej Iwański, Marcin Żewłakow, Mateusz Borek, Janusz Michallik, Sławomir Kwiatkowski i Kamil Kosowski.

Nasza reprezentacja trzeci grupowy mecz w Katarze rozegra w środę, 30 listopada o godz. 20.00 z Argentyną. Po dwóch z trzech spotkań Polska jest liderem grupy C z wynikiem 4 pkt. (1 pkt. za remis z meczem z Meksykiem i 3 pkt. za zwycięstwo z Arabią Saudyjską).

 

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą