Tegoroczne Mistrzostwa Świata w piłce nożnej odbywają od 20 listopada do 18 grudnia w Katarze. W Polsce pełne prawa do transmisji imprezy ma Telewizja Polska, która pokazuje mecze w TVP1 lub TVP2, TVP Sport oraz TVP 4K.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych podczas pięciu pierwszych dni mundialu 2022 - czyli w okresie od 20 do 24 listopada 2022 roku - zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału wyniósł 13,27 proc. Względem października 2021 roku zwiększył się o 4,83 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. TVP1 transmutuje większość meczów, głównie nadawanych w prime-time.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mecz-meksyk-polska-mundial-kiedy-kolejne-spotkanie-gdzie-ogladac,7169738704926849a ##

Drugie miejsce zajęła TVP2, której udział w analizowanym okresie wyniósł 7,83 proc. (+ 0,39 proc.). Stacja nadaje pozostałe mecze, które nie trafiły do ramówki TVP1 (w dodatku są to spotkania nadawane w ciągu dnia).
Stabilne wyniki Polsatu i TVN
Podium uzupełnia Polsat, czyli pierwsza stacja nie transmitująca MŚ w piłce nożnej. Udział stacji od 20 do 24 listopada wyniósł 7,52 proc. (do góry względem października br. o 0,21 proc.). Z kolei czwarty TVN miał 7,24 proc. udziału (- 0,19 proc.).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mundial-katar-technologia-var-goal-line-polautomatyczne-spalone-nowosci-plan-rozgrywek-szymon-marciniak-al-rihla,7169740042679937a ##
Łączny udział czterech największych stacji zwiększył się z 30,62 proc. w październiku 2022 roku do 35,86 proc. w okresie od 20 do 24 listopada 2022 roku.

4,11 proc. udziału TVP Sport, 0,55 proc. - TVP 4K
Piąty był kanał TVP Sport, którego udział wzrósł o 3,19 pkt. proc. do 4,11 proc. Z kolei 24. lokatę zajął kanał TVP 4K, który został uruchomiony na potrzeby mundialu (0,55 proc. udziału od 20 do 24 listopada; w październiku br. stacja jeszcze nie nadawała).
TVP1 nokautuje konkurencję w 16-49, TVP2 w dół

Udział będącej liderem TVP1 wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w okresie od 20 do 24 listopada wyniósł 13,06 proc., po wzroście względem października br. o 7,89 proc.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-jak-to-sie-mierzy-nielsen,7170058059229313a ##
Drugi był Polsat. Jego wynik zmniejszył się o 0,78 proc. do 8,89 proc.
Podium uzupełnia Polsat (+ 0,37 proc. do 8,01 proc.). Czwartą lokatę zajęła TVP2 (- 0,04 proc. do 5,83 proc.). Tuż za „wielką czwórką” uplasował się kanał TVP Sport (+ 3,72 proc. do 4,37 proc.).
W tym ujęciu kanał TVP 4K miał 0,62 proc. udziału.

Dane dla grupy 16-59.
Polska liderem grupy C
Meczowe spotkania tegorocznych Mistrzostw Świata w piłce nożnej pokazane są na żywo w TVP1 lub TVP2, TVP Sport i TVP 4K oraz w internecie. Wśród komentatorów znajdują się: Jacek Laskowski, Dariusz Szpakowski (to jego ostatni mundial), Robert Podoliński, Przemysław Pełka, Kazimierz Węgrzyn, Maciej Iwański, Marcin Żewłakow, Mateusz Borek, Janusz Michallik, Sławomir Kwiatkowski i Kamil Kosowski.

Nasza reprezentacja trzeci grupowy mecz w Katarze rozegra w środę, 30 listopada o godz. 20.00 z Argentyną. Po dwóch z trzech spotkań Polska jest liderem grupy C z wynikiem 4 pkt. (1 pkt. za remis z meczem z Meksykiem i 3 pkt. za zwycięstwo z Arabią Saudyjską).











