Postępowanie publiczne, które ogłoszono na początku grudnia, dotyczy pomiaru ruchu we wszystkich wskazanych serwisach, aplikacjach mobilnych, na smart TV i HBB TV należących do Telewizji Polskiej. Chodzi o statystyki ich odwiedzalności, a także korzystania z treści audio i wideo - zarówno we własnych, jak i zewnętrznych playerach.
Zlecenie zaplanowano na 12 miesięcy. TVP zapowiedziała, że przy ocenie złożonych ofert 90 proc. będzie stanowić cena, a 10 proc. - wydajność pomiaru.
Jedyną ofertę skierowała firma Gemius, proponując cenę brutto w wysokości 516,6 tys. zł. Wraz z otwarcie dokumentów z tą ofertą TVP poinformowała, że na realizację zlecenia zamierza przeznaczyć maksymalnie 522,75 tys. zł brutto.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-za-2-07-mln-zl-kupi-19-aut-dostawczych-dla-oddzialow-regionalnych,7170409875527809a ##

Gemius od wielu lat na zlecenie PBI, spółki kontrolowanej przez czołowych wydawców internetowych, realizuje badanie odwiedzalności serwisów i aplikacji internetowych. Badanie przez wiele lat funkcjonowało pod nazwą Megapanel, a potem po postu badania Gemius/PBI. Jesienią ub.r. zaczął realizować jednoźródłowe badanie Mediapanel obejmujące internet, radio i telewizję.
Według danych z Mediapanelu w listopadzie ub.r. serwis TVP VOD zanotował 3 mln realnych użytkowników i 10,36 proc. zasięgu, natomiast portal TVP.Info w październiku miał 5,15 mln użytkowników i 17,77 proc. zasięgu.
TVP z zyskiem dzięki rekompensacie abonamentowej
W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej - na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł.

W drugiej połowie kwietnia br. zgodnie z nowelizacją ustawy abonamentowej, która weszła w życie w marcu, minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowane z inną serią obligacji, tak żeby minister finansów mógł je wykupić. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że w ramach tegorocznej rekompensaty TVP dostała 1,71 mld zł, Polskie Radio - 119,2 mln zł, a regionalne ośrodki radiowe - 119,3 mln zł.
Głównie dzięki tej rekompensacie w pierwszej połowie br. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.
W rządowym projekcie ustawy budżetowej na 2021 roku zapisano kolejną rekompensatę w wysokości do 1,95 mld zł dla TVP i Polskiego Radia. Krótko przed Bożym Narodzeniem ustawa została przyjęta przez Sejm, odrzucono poprawkę opozycji proponującą, żeby kwotę rekompensaty przekazać na służbę zdrowia.











