Globalne wydatki na reklamę w telewizji linearnej będą spadać

Globalne wydatki na reklamę w telewizji linearnej mają zmniejszyć się ze 143,9 mld dol. w tym roku do 139,1 mld dol. w 2026 roku — podaje World Advertising Research Center (WARC). Zmiany te to efekt rosnącej popularności streamingu.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Globalne wydatki na reklamę w telewizji linearnej będą spadać
Telewizja

Najwięksi globalni reklamodawcy przeznaczają obecnie średnio tylko 38 proc. swoich budżetów reklamowych na telewizję, podczas gdy mniejsze marki wydają na ten cel około 9 proc. W szczególności marki technologiczne i elektroniczne zmniejszyły wydatki na reklamy w telewizji linearnej o 42 proc., podczas gdy marki produktów domowych zwiększyły swoje wydatki o 12 proc.

W ciągu ostatnich 12 lat, od 2013 roku, wydatki na reklamy w telewizji linearnej spadły o 28 proc., z poziomu około 201 mld dolarów. Udział telewizji linearnej w globalnych wydatkach na media wynosi obecnie 12,4 proc., co stanowi spadek z 41,3 proc. w 2013 roku.

Dodając do tego streaming, ale nie uwzględniając mediów społecznościowych i YouTube, udział ten wzrośnie do 15,9 proc. Mimo że streaming nadal zyskuje na popularności, osiągając w tym roku 39,9 mld dolarów, telewizja linearna wciąż odpowiada za 75 proc. globalnych inwestycji w TV-video.

Prognozy wskazują, że globalne wydatki na streaming wzrosną o 3,6 proc. w przyszłym roku, osiągając 44,7 mld dolarów.

Według WARC, 56 proc. reklamodawców planuje zwiększyć swoje budżety na streaming do 2026 roku, z największym wzrostem w Ameryce Północnej i Południowej, a znacznie mniejszym w regionie Azji i Pacyfiku oraz w krajach europejskich.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady