Globalne wydatki reklamowe 5 proc. w górę. W Polsce wzrost będzie wyższy

Globalne wydatki na reklamę wzrosną o 5 proc. w 2024 rokui osiągną 754,4 mld dolarów. Według prognoz w tym roku rynek reklamowy w Polsce będzie się rozwijał w stabilnym tempie 7,3 proc. i osiągnie wartość 2,8 mld dolarów - informuje grupa reklamowa Dentsu.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Globalne wydatki reklamowe 5 proc. w górę. W Polsce wzrost będzie wyższy

Zgodnie z najnowszymi prognozami dentsu Global Ad Spend Forecasts, w 2024 roku rynek reklamowy w Polsce będzie się rozwijał w stabilnym tempie 7,3% i osiągnie wartość 2,8 mld dolarów. Choć Polska spodziewa się stabilizacji gospodarczej, reklamodawcy w dalszym ciągu będą bardzo ostrożni w wydatkach na reklamę, a ożywienie na rynku reklamowym nie będzie zauważalne od razu. Wzrost może zostać spowolniony przez nieprzewidywalne wydarzenia gospodarcze i polityczne.

- Na polskim rynku reklamowym widać większy optymizm niż w poprzednim roku, jednak reklamodawcy nadal pozostają ostrożni, dlatego na efekty zwiększonych wydatków na reklamę, będziemy musieli jeszcze poczekać - podkreśla Nicolette Senye, media practice lead, dentsu Polska. - Rynek reklamowy będzie napędzany przez trzy główne trendy, zwiększone inwestycje na innowacje, rozwój cyfrowy oraz duże wydarzenia sportowe. W 2025 roku i kolejnych latach oczekujemy, że polski rynek reklamowy będzie się rozwijał w stabilnym, choć umiarkowanym tempie - podsumowuje Senye.

Kanały cyfrowe nadal liderem wzrostów

Wzrost wydatków w mediach cyfrowych w 2023 roku sięgnął 12,5 proc., czyli o prawie 4 proc. więcej niż ostatnia prognoza. W tym roku digital powinien osiągnąć wzrost na poziomie 10 proc. Banery display zaliczą wzrost na poziomie 5,7 proc. Najszybciej rozwijającym się sektorem cyfrowym jest wideo online, jego przewidywany wzrost w 2024 roku jest bardzo wysoki: wynosi 14 proc.

Dentsu prognozuje, że wydatki na reklamę wzrosną o 5 proc. na całym świecie w 2024 roku (śródroczna aktualizacja badająca główne zmiany w wydatkach na reklamę według geografii i kanałów medialnych na 56 rynkach). Do końca roku na całym świecie zostanie wydanych 754,4 miliarda dolarów. Przewiduje się, że same wybory prezydenckie w USA będą odpowiadać za około jedną trzecią (11 miliardów dolarów) przyrostowych wydatków na reklamę w 2024 roku.

Z perspektywy kanałów, raport dentsu Global Ad Spend Forecasts 2024 podkreśla, że oczekuje się, że kanał cyfrowy pozostanie najszybciej rozwijającym się kanałem na poziomie 7,4 proc., osiągając 449,3 mld dolarów i 59,6 proc. globalnych wydatków na reklamę. 

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu