Gmina Lutomiersk ma swoje logo

Gmina Lutomiersk (woj. łódzkie) wprowadziła logo do swojej identyfikacji wizualnej. Przygotowanie logo i księgi znaku powierzono agencji reklamowej Cumulus.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Gmina Lutomiersk ma swoje logo

Do tej pory Lutomiersk w oficjalnej komunikacji posługiwał się herbem, nadanym miastu jeszcze przez króla Zygmunta Starego. Jak wyjaśniono w komunikacie, "ranga herbu nie pozwalała gminie na jego swobodne zastosowanie w kreacji masowych materiałów promocyjnych czy też w innych, mniej formalnych środkach komunikacji marketingowej". Stąd decyzja o wprowadzeniu logo, które ma stać się jednym z podstawowych elementów wizualnej identyfikacji gminy.

Nowe logo Lutomierska

– Logo wpisuje się w coraz bardziej popularny trend upraszczania grafiki heraldycznej. Zgodnie z nim, przy tworzeniu projektów czerpie się koncepcje designu z kolorystyki i symboliki oficjalnego herbu czy godła, podkreślając znaczenie historii i tradycji. Wykorzystany w logo Lutomierska symbol łuku nawiązuje do łuku Centaura z oryginalnego herbu. Napięty i gotowy do wystrzelenia łuk symbolizuje dynamizm i ruch (gmina inwestuje od kilku lat znaczne środki w ułatwienie komunikacji i transport). Symbolika nowego logo akcentuje także walory turystyczno-przyrodnicze Lutomierska, zachęca do rekreacji i zwiedzania bogatej historycznie okolicy. Innym istotnym elementem logo jest charakterystyczny fragment pejzażu Lutomierska, czyli słynny most tramwajowy nad rzeką Ner. W logo zastosowano dwa pasujące do siebie odcienie zieleni. Nawiązują one bezpośrednio do kolorystyki oryginalnego herbu. Ponadto zieleń w tym ujęciu oznacza harmonię, naturę, a także wzrost i odrodzenie - tłumaczy Jan Matysik, dyrektor zarządzający agencji Cumulus.

Nowe logo może występować także w wariancie z dotychczasowym hasłem promującym gminę - „idealny do zamieszkania”. Określa ono Lutomiersk jako samorząd przyjazny inwestycjom, wspierający rozwój przedsiębiorczości, a także dbający o podnoszenie standardu życia mieszkańców poprzez rozwój infrastruktury drogowej i sportowej.

Przygotowaniem logo i księgi znaku zajęła się lubelska agencja reklamowa Cumulus, którą wybrano w trybie zapytania o cenę. Przy ocenie ofert brano pod uwagę doświadczenie we współpracy z samorządami, a także portfolio: jakość, oryginalność i pomysłowość dotychczas zrealizowanych projektów.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji