Groupon najpopularniejszy w zakupach grupowych, Gratka w ogłoszeniach

66 proc. polskich internautów, którzy słyszeli o zakupach grupowych, zna Groupona. W przypadku serwisów ogłoszeniowych rozpoznawalność Gratki wynosi 61 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Badanie firm Gemius i Okazje.info pokazuje, że obecnie już 80 proc. polskich internautów, którzy słyszeli o zakupach grupowych, potrafi wymienić jakąś stronę działającą w tym segmencie. Rok temu jakikolwiek serwis zakupów grupowych było w stanie wskazać 40 proc. z tych użytkowników.

Zdecydowanie najpopularniejszym portalem social shoppingowym jest Groupon.pl, który kojarzą dwie trzecie polskich internautów znających zakupy grupowe. Citeam.pl rozpoznaje 38 proc. tych użytkowników, a Gruper.pl - 26 proc. Ogółem z zakupów grupowych najczęściej korzystają Polacy w wieku 25-34 lat, z wykształceniem wyższym, dobrze oceniające swoją sytuację materialną i zarabiające miesięcznie w granicach 3-5 tys. zł.

Z kolei serwisów ogłoszeniowych używa jedna trzecia polskich internautów robiących zakupy online. 61 proc. z nich kojarzy nazwę Gratka.pl, 54 proc. - Tablica.pl, a 41 proc. - Gumtree.pl. Inne strony z ogłoszeniami - Ogloszeniaonline.pl, Sprzedajemy.pl i Kupsprzedaj.pl - są rozpoznawalne przez 7-8 proc. użytkowników z tej grupy. Ogółem z takich serwisów częściej korzystają internauci w wieku 20-24 lat, o miesięcznych dochodach poniżej 1 tys. zł lub między 2 a 3 tys. zł.

Badanie zostało przeprowadzone przez Gemius we współpracy serwisem Okazje.info na reprezentatywnej grupie 1,3 tys. polskich internautów.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online