Grupa 4Fun Media z 1,7 mln zł straty. Na outdoorze 2,3 mln zł zysku EBITDA, w e-commerce 1,4 mln zł straty

W trzecim kwartale br. grupa kapitałowa 4Fun Media przy wzroście wpływów sprzedażowych o 1 proc. do 12,93 mln zł zanotowała 1,69 mln zł straty netto. Pion e-commerce przy ogromnym wzroście przychodów miał 1,38 mln zł straty EBITDA, wpływy Bridge2Fun zmalały o połowę, a o 5 proc. wzrosły przychody z reklamy zewnętrznej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Zysk EBITDA Grupy 4Fun Media zmalał rok do roku z 2,24 mln zł do 66 tys. zł w minionym kwartale, a wynik netto - z 904 tys. zł zysku do 1,69 mln zł straty.

W ujęciu trzech kwartałów przychody firmy zwiększyły się rok do roku o 1 proc. do 39,73 mln zł, zysk EBITDA zmniejszył się z 2,24 mln zł do 66 tys. zł, a wynik netto poszedł w dół z 5,64 mln zł zysku do 3,77 mln zł straty.

- Utrzymanie przychodów Emitenta (czyli Grupy 4Fun Media - przyp.) w raportowanym okresie było możliwe dzięki wyższej sprzedaży w segmencie reklamy zewnętrznej (o 10 proc.) oraz pojawieniu się w 2019 roku nowych źródeł przychodów, na które złożyły się: sprzedaż towarów za pośrednictwem Internetu, działalność produkcyjna i działalność portali internetowych (łącznie 17 proc. całości sprzedaży Grupy) - podano w sprawozdaniu firmy.

grafika

W dół telewizja, Bridge2Fun i e-commerce

Wpływy Grupy 4Fun Media z reklamy telewizyjnej w ujęciu trzech kwartałów zmalały rok do roku o 29 proc. do 10,67 mln zł, a tylko w trzecim kwartale br. - o 17 proc. do 3,2 mln zł. Koszty operacyjne pionu nadawania i produkcji telewizyjnej zmalały z 16,18 do 12,94 mln zł w trzech kwartałach br., a wynik EBITDA pogorszył się z 1,81 mln zł zysku do 637 tys. zł straty.

Firma w raporcie zaznaczyła, że niższa sprzedaż reklam telewizyjnych w br. była spowodowana przede wszystkim niższą oglądalnością jej kanałów. Według danych Nielsen Audience Measurement we wrześniu br. 4fun.tv miło 0,055 proc. udziału w rynku oglądalności (wobec 0,102 proc. rok wcześniej), 4fun Dance - 0,036 proc. (0,045 proc. przed rokiem), a 4fun Gold Hits - 0,03 proc. (we wrześniu ub.r. 0,023 proc.).

W sektorze e-commerce firma zaczęła działać w czwartym kwartale ub.r. w efekcie serii. W trzech kwartałach br. przychody tego pionu wyniosły 4,55 mln zł, koszty operacyjne 8,68 mln zł, a strata EBITDA 3,96 mln zł, natomiast tylko w trzecim kwartale przychody to 1,89 mln zł, koszty operacyjne 3 mln zł, a strata EBITDA 1,39 mln zł.

grafika

Natomiast przychody z usług agencji reklamowej Bridge2Fun w trzecim kwartale br. zmalały rok do roku o 49 proc. do 1,08 mln zł, a w ujęciu trzech kwartałów o 28 proc. do 5,44 mln zł. Wiosną br. agencja wskutek przetargu przestała obsługiwać T-Mobile Polska, a z końcem ub.r. Showmaxa, który wycofał się z polskiego rynku. W minionym kwartale zanotowała 258,8 tys. zł straty EBITDA, wobec 75,6 tys. zł zysku rok wcześniej.

Screen Network i naEkranie ze wzrostami wpływów

Przychody z reklamy zewnętrznej, którą zajmuje się należąca do Grupy 4Fun Media spółka Screen Network, zwiększyły się o 10 proc. do 14,28 mln zł w trzech kwartałach br. Jednocześnie jej koszty operacyjne poszły w górę z 12,2 do 12,59 mln zł, a zysk EBITDA zmalał z 5,9 do 5,35 mln zł. Do Screen Network należy 23,6 tys. ekranów reklamowych w 3 635 lokalizacjach, Grupa 4Fun Media szacuje jej udział w rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej na ok. 40 proc.

grafika

Z działalności serwisów internetowych (przede wszystkim naEkranie.pl) firma zanotowała w trzech kwartałach br. 1,3 mln zł wpływów, 1,29 mln zł kosztów operacyjnych i 38,2 tys. zł zysku EBITDA.

grafika

Gorsza rentowność wskutek inwestycji

W sprawozdaniu Grupa 4Fun Media tłumaczy, że spadek jej wyników rentowności wynika z nakładów na rozwój działalności (technologiczny, marketing i rekrutację nowych pracowników) w e-commerce i naEkranie.pl. Zaznaczono, że w trzech kwartałach br. te wydatki wyniosły 12,56 mln zł, wobec 564 tys. zł rok wcześniej.

- Miało to w raportowanym okresie główny wpływ na spadek rentowności operacyjnej całej grupy kapitałowej - stwierdzono.

grafika

Plan naprawczy w pionie e-commerce 4fun Media

Pod koniec września, równocześnie z publikacją wyników finansowych z pierwszej połowy br., grupa 4fun Media zapowiedziała restrukturyzację swojego segmentu e-commerce. Mocno rozwinęła w nim działalność od połowy ub.r., po tym jak przejęła m.in. CupSell.pl za 1,9 mln zł i Mustache.pl za 491,5 tys. zł oraz zainwestowała 920 tys. zł w spółkę Print Logistic produkującą ubrania i nadruki na nie.

Firma planowała, że w całym br. osiągnie 15 mln zł przychodów w e-commerce. Miesiąc temu przyznała, że te założenia nie zostaną zrealizowane, dlatego zaczyna wdrażanie w tym pionie „planu naprawczego, ograniczenia kosztów oraz eliminacji obszarów generujących straty operacyjne oraz wymagających dalszych inwestycji”. Zaznaczyła, że cięcia obejmą przede wszystkim naImpreze.pl i Print Logistic, natomiast CupSell.pl i Mustache.pl osiągnęły dużo lepsze wyniki. Pod koniec października poinformowano o zamknięciu e-sklepu naImpreze.pl.

W drugiej połowie października podano, że sama firma 4fun Media chce przenieść swoją działalność telewizyjną do spółki zależnej i nie będzie już prowadzić działalności stricte operacyjnej. W konsekwencji z zarządu 4fun Media odeszli prezes Ross Newens, Rafał Baran i Mateusz Górecki, dwaj ostatni pozostają szefami spółek zależnych z tej grupy kapitałowej. W zarządzie 4fun Media nadal będą Aneta Parafiniuk i Tomasz Misiak.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu