Decyzja kończy proces, który rozpoczął się w sierpniu. Wówczas CCC złożyło wniosek o koncentrację. Wniosek o przejęcie kontroli nad spółką MKRI wpłynął do UOKIK 12 sierpnia 2025 r. (sygn. DKK-2.421.57.2025.RAW).
Po trzech miesiącach postępowania UOKIK wydał zgodę na przejęcie. Grupa CCC oficjalnie potwierdziła decyzję podczas konferencji prasowej.
– Nasze kolejne kroki to due diligence, finalizacja przejęcia pakietu większościowego i pełna konsolidacja spółki – przekazał Dariusz Miłek, prezes i główny akcjonariusz CCC.
CCC przejmuje większościowy pakiet MKRI
Transakcja polega na kupnie przez CCC co najmniej 41 procent udziałów MKRI. To wraz z dotychczasowym pakietem ma dać spółce z Polkowic pełną kontrolę nad firmą z Malborka. Jesienią ub.r. CCC poinformowało, że przejęło 10 proc. udziałów MKRI.

W 2024 roku grupa kapitałowa MKRI wypracowała 132,97 mln zł przychodów sprzedażowych, co wobec 192,16 mln rok wcześniej oznacza spadek o 30,8 proc.
Sieć kaes. liczy 103 sklepy, a powstający na jej bazie worldbox to kolejne 96 sklepów. Średnia powierzchnia sklepu do 180 metrów kwadratowych. kaes. to sieć sklepów z odzieżą casualową i obuwiem sportowym, działająca głównie w małych i średnich miastach w całej Polsce. W IV kwartale ma przybyć 65 sklepów worldbox.
MKRI ma zachować niezależność operacyjną. Grupa CCC chce poprzez przejęcie wzmocnić swoją pozycję w segmencie mniejszych formatów handlowych.

CCC chce mieć 1,2 tys. sklepów worldbox
Grupa CCC zapowiedziała wcześniej w sierpniu, że docelowo chce uruchomić 1,2 tys. sklepów worldbox. – Liczę, że nasz biznes odzieżowy będzie generował 65 proc. marży. Oprzemy się na nich, bo mają kompetencje. Będziemy działali na zasadzie franczyzy, która jest mniej ryzykowna i bardziej wydajna – mówił wówczas Dariusz Miłek.
Sama sieć CCC do końca 2026 roku ma liczyć 400 sklepów. – Otwieramy po 4 sklepy dziennie – powiedział Dariusz Miłek.
Według wstępnych, szacunkowych danych w kwartale finansowym od sierpnia do października 2025 roku grupa CCC wypracowała 2,97 mld zł przychodów sprzedażowych, o 7 proc. więcej niż przed rokiem.
Firma wskazała w komunikacie, że bardzo dobre sprzedażowo były październik i kilka tygodni sierpnia z ofertą na powrót do szkół, zaś słabo wypadł wrzesień, z powodu wyjątkowo ciepłej pogody.











