Grupa K2 ze 109,7 mln zł wpływów i 1,8 mln zł straty. Prezes: celem odwrócenie negatywnego trendu

W ub.r. grupa kapitałowa K2 zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych ze 108,79 do 109,69 mln zł oraz spadek wyniku netto z 2,32 mln zł zysku do 1,83 mln zł straty. Znacząco pogorszyły się wyniki agencji K2. - Najważniejszym zadaniem długoterminowym jest odwrócenie negatywnego trendu wyników finansowych Grupy i przyspieszenie jej wzrostu - stwierdza Paweł Wujec, od dwóch miesięcy prezes K2.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Agencja K2, stanowiąca segment agencyjny grupy K2, w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych z 33,12 do 27,38 mln zł oraz skorygowanego wyniku EBITDA z 512 tys. zł zysku do 1,64 mln zł straty.

- Niezadowalające wyniki agencji K2 były efektem braku realizacji planów sprzedaży zagranicznej i gwałtownym spadkiem aktywności kluczowego do tej pory klienta i tym samym pogorszenia wyników segmentu agencyjnego - wyjaśniono w sprawozdaniu. - W związku z zaistniałymi okolicznościami, przez cały 2019 rok prowadzone były działania optymalizujące konfigurację zespołu - zaznaczono.

Z kolei w pionie mediowym firmy, obejmujący, K2 Precise (poprzednio K2 Media), przychody sprzedażowe poszły w górę z 47,25 do mln zł, a skorygowany zysk EBITDA zmalał z 2,19 do 1,74 mln zł.

grafika

Firma Fabrity, oferująca usługi informatyczne, zanotowała wzrost przychodów z 15,92 do 17,3 mln zł oraz skorygowanego zysku EBITDA z 2,05 do 2,22 mln zł. - Kolejny rok z rzędu w 2019 roku znajdowała się w okresie znaczącego rozwoju, wzrostu przychodów oraz poprawy rentowności. Firma utrzymała w całości obecną bazę klientów, a jednostkowe zdarzenia u kilku klientów, związane najczęściej z międzynarodowymi zmianami organizacyjnymi, zostały skompensowane nadwyżką wynikającą ze wzrostu sprzedaży u klientów aktualnych i pozyskanych w roku 2019 - opisano w raporcie grupy K2.

Natomiast w segmencie Oktawave, obejmującym usługi w chmurze, wpływy poszły w górę z 14,02 do 15,06 mln zł, a skorygowany zysk EBITDA - z 3,31 do 3,36 mln zł.

grafika

Rentowność na minusie

Ogółem przychody sprzedażowe grupy K2 zwiększyły się ze 108,79 do 109,69 mln zł, a koszty sprzedanych usług - z 98,29 do 102,44 mln zł.

Z kolei wydatki operacyjne poszły w górę ze 106,57 do 111,95 mln zł. Najbardziej przyczynił się do tego wzrost kosztów amortyzacji z 4,92 do 7,65 mln zł oraz usług obcych z 75,87 do 79,22 mln zł (koszty obce to głównie wydatki na zakup usług mediowych, produkcje reklamowe oraz usługi od innych podwykonawców).

grafika

Zysk EBITDA grupy K2 zmalał z 7,97 do 6,53 mln zł. Natomiast pozostałe wyniki rentowności firmy spadły poniżej zera: wynik sprzedażowy z 2,22 mln zł zysku do 2,26 mln zł straty, zysk operacyjny - z 3,05 mln zł zysku do 1,42 mln zł straty, a wynik netto - z 2,32 mln zł zysku do 1,83 mln zł straty.

grafika

W sierpniu ub.r. ze stanowiska prezesa K2 zrezygnował Tomasz Tomczyk, a w końcem ub.r. z zarządu firmy odeszli Rafał Ciszewski i Łukasz Lewandowski. W styczniu br. do zarządu K2 weszli Michał Paschalis-Jakubowicz i Artur Piątek, a od lutego prezesem jest Paweł Wujec.

- Jako, że pełnię obowiązki od lutego bieżącego roku, byłbym mało wiarygodny przypisując sobie historyczne sukcesy Grupy K2. Pozwolę więc sobie skupić się na tym, co uważam za najważniejsze zadania na dziś i w najbliższej przyszłości - zaznaczył Wujec w liście do interesariuszy.

Najpilniejsze skutki epidemii, długoterminowo odwrócenie negatywnego trendu

- Najpilniejszym zadaniem jest aktywne prowadzenie biznesu i finansów firmy w taki sposób, aby Grupa K2 przeszła „suchą nogą” przez perturbacje ekonomiczne związane z pandemią COVID-19. Ich skali jeszcze nie znamy, ale są nieuchronne - dodał prezes K2.

- Najważniejszym zadaniem długoterminowym jest odwrócenie negatywnego trendu wyników finansowych Grupy i przyspieszenie jej wzrostu. W ostatnich latach zmieniające się oczekiwania Klientów, jednoczesny rozwój nie tylko skali, ale także poziomu komplikacji rynku, połączone ze zbyt wolną i czasem nieadekwatną skalą zmian wewnętrznych, spowodowały stagnację przychodową i spadek rentowności Grupy. To chcemy zmieniać - zadeklarował Paweł Wujec.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/koronawirus-zmienia-strategie-marketingowe-firm-o-planach-opowiadaja-czolowi-reklamodawcy-koronawirus,7170724531254913a ##

Przypomniał, że w przeszłości to agencje K2 i Kr Precise były najważniejszą częścią działalności firmy. - Naszą ambicją jest, by segmenty te dalej były wyznacznikami innowacji i najlepszej obsługi Klienta. Rośnie skala naszych operacji związanych z usługami tworzenia oprogramowania w ramach Fabrity i usług chmurowych Oktawave. Chcielibyśmy, by segmenty te rosły wyraźnie szybciej niż do tej pory, przy co najmniej utrzymaniu obecnych poziomów rentowności - zapowiedział.

Zwrócił też uwagę, że firma rozwija nowe projekty takie jak K2Bots.AI. - Naszą ambicją jest, aby nowe projekty stały się (obok istniejących segmentów) ważnym filarem wzrostu Grupy, zapewniając w dłuższej perspektywie powtarzalność wyników i zwiększenie skali. Grupa K2 urosła dzięki innowacjom i przedsiębiorczości naszego zespołu. Do tych najlepszych praktyk chcemy powrócić - stwierdził.

K2 jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. W piątek na koniec sesji cena akcji firmy wynosiła 6,15 zł, co daje kapitalizację w wysokości 15,28 mln zł. Największymi akcjonariuszami spółki są jej założyciel i wieloletni prezes Janusz Żebrowski (ma 18,16 proc. kapitału) i firma AGS A/S (16,84 proc.).

Przez ostatni miesiąc kurs K2 zmalał o 30,1 proc. W tym czasie indeks WIG stracił 20,5 proc., a obejmujący m.in. K2 indeks branży mediowej - 28,5 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów