Grupa K2 zwiększyła wpływy i miała zysk, tylko pion agencyjny ze spadkiem

W pierwszej połowie br. grupa kapitałowa K2 osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 7,6 proc. do 54,21 mln zł oraz wyniku netto z 1,57 mln zł straty do 2,2 mln zł zysku. Z jej segmentów operacyjny tylko ten agencyjny zanotował spadek wpływów i stratę netto.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W samym drugim kwartale br. wpływy sprzedażowe grupy K2 poszły w górę rok do roku z 22,66 do 27,19 mln zł, wynik operacyjny - z 1,58 mln zł straty do 1,89 mln zł zysku, a wynik netto - z 1,31 mln zł straty do 1,56 mln zł zysku.

- Już w pierwszych trzech miesiącach roku pokazaliśmy , że możemy osiągnąć dwucyfrową rentowność EBITDA. W drugim kwartale wypracowaliśmy jeszcze wyższą zyskowność przy jednoczesnym wzroście sprzedaży o jedną piątą rok do roku. Oczywiście widzimy czynniki ryzyka związane z niestabilnością otoczenia rynkowego, ze zmianami kondycji niektórych klientów. Perspektywy możliwych do wypracowania rezultatów drugiego półrocza 2020 oceniamy jednak obecnie bardziej optymistycznie niż przed kwartałem - skomentował wiceprezes i dyrektor operacyjny w K2 Artur Piątek tydzień temu, kiedy firma podała szacunkowe dane za zeszłe półrocze.

- Poprawa wyniku operacyjnego i EBITDA wynika w głównej mierze z obniżenia bazy kosztowej i poprawy zyskowności sprzedaży w ślad za wzrostem skali działalności, zwłaszcza w segmencie Fabrity (IT dla biznesu). Efekty pandemii COVID-19 w przypadku tego segmentu można uznać za umiarkowane w okresie pierwszego półrocza 2020, podczas gdy w samym II kwartale pandemia miała już pozytywny wpływ na osiągane rezultaty - opisano w komunikacie giełdowym K2 - W segmencie agencyjnym, zgodnie z przewidywaniami, efekt pandemii był wyraźnie negatywny, a w segmencie Oktawave (wsparcie transformacji cyfrowej, chmura obliczeniowa) miało miejsce przejściowe spowolnienie wzrostu - dodano.

grafika

Fabrity, Oktawave i pion mediowy w górę

Zdecydowanie największe przychody zapewnia grupie K2 pion mediowy obejmujący agencję K2 Precise. Rok do roku jej wpływy zwiększyły się z 21,77 do 25,5 mln zł, a zysk EBITDA - z 363 tys. zł do 2,34 mln zł.

W sprawozdaniu K2 wyliczono, że w drugim kwartale br. klientami K2 Precise zostały firmy Tedee, Resibo i Altom, a agencja zaczęła współpracę partnerską z SALESmanago.

Zajmująca się usługami informatycznymi spółka Fabrity osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych z 7,17 do 10,86 mln zł oraz wyniku EBITDA ze 180 tys. zł straty do 2,33 mln zł zysku. - Na dobre wyniki finansowe za miniony kwartał miały wpływ zarówno czynniki po stronie przychodów, jak i kosztów. W związku z pandemią COVID-19 spółka wprawdzie zaobserwowała spowolnienie współpracy z niektórymi stałymi klientami, wynikające przede wszystkim z niepewności i ostrożności w inwestycjach, jednak dotyczyło to ostatecznie małej części klientów i nie miało charakteru daleko posuniętych cięć. Największe redukcje pochodziły od klientów z branży motoryzacyjnej w Polsce, Niemczech i Austrii - opisano w sprawozdaniu K2.

- U pozostałych klientów redukcja zamówień była niezauważalna, nawet mimo deklarowanych przez klientów programów ograniczenia inwestycji. Wpłynął na to fakt, że Fabrity z reguły zaangażowane jest w długookresowe projekty o znacznej wadze biznesowej. W ostatecznym rozrachunku pandemia miała dodatni wpływ na przychody, w związku z tym, że firma zaczęła realizować projekty odpowiadające na potrzeby nowej rzeczywistości biznesowej - dodano.

Oferujące usługi w chmurze obliczeniowej Oktawave zanotowało wzrost wpływów sprzedażowych z 7,42 do 8,18 mln zł oraz spadek zysku EBITDA z 1,54 do 1,45 mln zł (przy czym zysk skorygowany wzrósł do 1,79 mln zł).

- W ocenie spółki, dynamika przychodów w drugim kwartale była w niewielki sposób spowolniona przez ograniczenie zużycia zasobów chmurowych przez niektórych klientów w związku z pandemią COVID-19 - skomentowano w sprawozdaniu. - W zakresie rozwoju usług i adaptacji do oczekiwań rynku, spółka intensywnie rozwija partnerstwa z chmurami globalnymi, czego efektem – poza szeregiem certyfikacji biznesowych i technicznych – jest rozwój współpracy na poziomie usług świadczonych wspólnie. Przykładem jest RDS on Oktawave, tj. usługa pozwalająca klientom chmury AWS na uruchamianie zarządzanych baz danych w należących do Oktawave centralnych danych zlokalizowanych w Polsce - wyliczono.

grafika

Z kolei przychody segmentu agencyjnego grupy K2 zmalały z 14,61 do 12,71 mln zł, a strata EBITDA zmalała z 905 do 190 tys. zł.

- Jednocześnie z perspektywy ostatnich czterech kwartałów przychody wykazują się stabilnością, dlatego też skuteczne dostosowanie poziomu kosztów powinno skutkować stopniową poprawą wyników tego segmentu w kolejnych okresach - zaznaczono w sprawozdaniu K2.

grafika

K2 jest notowane na warszawskiej giełdzie. W czwartek na koniec sesji kurs spółki wynosił 14,40 zł, co daje kapitalizację w wysokości 35,78 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu