Gry-online głębiej pod kreską. W dwa lata ubyła prawie połowa reklam

Wydawca serwisu Gry-online.pl w 2024 roku zanotował spadek przychodów o ponad jedną piątą. Koszty ograniczył tylko minimalnie, przez co jego strata netto pogłębiła się z 0,9 do 4,3 mln zł.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Gry-online głębiej pod kreską. W dwa lata ubyła prawie połowa reklam
Strona główna Gry-online

W 2024 roku przychody sprzedażowe spółki Webedia Polska, do której należą serwis Gry-online.pl, związane z nim kanały youtube’owe i anglojęzyczna witryna Gamepressure.com, wyniosły 6,53 mln zł, o 22,7 proc. mniej niż przed rokiem.

To kolejny rok, w którym firma zanotowała wyraźny spadek pod tym względem. W 2022 roku wypracowała 12,23 mln zł wpływów.

Wydawca Gry-online narzeka na kryzys w grach wideo

Webedia Polska zarabia przede wszystkim na usługach marketingowych: emisji reklam w serwisach i na kanałach youtube’owych, content marketingu i eventach. Według badania Mediapanel w lipcu br. Gry-online.pl odwiedziło 2,1 mln internautów, spędzając średnio po 4 minuty i 2 sekundy.

W sprawozdaniu za ub.r. firma przyznała, że musiała funkcjonować w obliczu "wyzwań i zagrożeń wynikających z zarówno z niestabilnych warunków makroekonomicznych w Polsce, jak i globalnego kryzysu dotykającego branżę gier wideo".

Jako swoich największych kontrahentów wyliczyła Allegro, Amazona, Cenega, Context Ad Network, CPMStar, Google, Huel, Playwire, M.D. Primis Technologies i Value Media.

Już w 2023 roku koszty operacyjne wydawcy Gry-online.pl znacząco przewyższyły przychody, a w ub.r. ta różnica jeszcze się powiększyła. Wydatki zmalały rok do roku jedynie o 4 proc. do 9,4 mln zł.

Wydatki na usługi obce zmniejszyły się z 5,58 do 5,23 mln zł, a na wynagrodzenia – z 2,96 do 2,69 mln. W ub.r. spółka zatrudniała średnio 20,8 pracowników, wobec 18,2 rok wcześniej.

Za to koszty amortyzacji poszły w górę r/r z 598,6 do 806,1 tys. zł, a ubezpieczeń i innych świadczeń pracowniczych – z 287,9 do 318,5 tys.

Marki dużo mniej warte

Na poziomie sprzedażowym brutto strata pogłębiła się z 1,34 do 2,86 mln zł. Inne wyniki rentowności pociągnął w dół z jednej strony spadek pozostałych przychodów operacyjnych z 873,4 do 196,9 tys. zł (to głównie efekty rozwiązania rezerw), a z drugiej – skok pozostałych kosztów operacyjnych ze 136,7 tys. do 2,01 mln.

W tej ostatniej kwocie 1,89 mln przypadło na obniżenie wartości posiadanej przez firmę domeny i znaków towarowych.

W konsekwencji strata na poziomie operacyjnym pogłębiła się z 605,2 tys. do 4,67 mln zł, a w ujęciu netto – z 946,8 tys. do 4,23 mln.

Dwa lata z ujemną rentownością mocno uszczupliły kapitały własne Webedia Polska: na koniec 2022 roku wynosiły one 10,77 mln zł, a na koniec ub.r. już tylko 5,47 mln.

W 2022 roku spółka przy 12,23 mln zł przychodów zarobiła na czysto 1,63 mln, a rok wcześniej wypracowała 11,37 mln przychodów i 3,04 mln zysku netto.

W ostatnich dwóch latach dużo lepiej od Webedia Polska radziła sobie jej siostrzana spółka – też należąca do niemieckiego koncernu Webedia agencja influencer marketingu GetHero. Jak już opisywaliśmy, w 2024 roku osiągnęła wzrost przychodów o 24,6 proc. do 80,5 mln zł, a rentowność netto – głównie wskutek kosztów amortyzacji znaku towarowego – poszła w dół z 964,4 tys. zysku do 1,19 mln straty.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

Wyniki Webedia Polska
Wyniki Webedia Polska © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące