Brak wiedzy i poczucie bezradności sprawiają, że wiele przypadków stalkingu nigdy nie wychodzi na jaw, a sprawcy pozostają bezkarni. To zjawisko może dotknąć każdego — kobiety i mężczyzn, osoby publiczne i anonimowe. Aby zwrócić uwagę na skalę problemu i realnie wesprzeć poszkodowanych, HBO Max wraz z Fundacją Itaka rozpoczynają kampanię społeczno-edukacyjną "Stalking Stop!".
Kampania społeczna HBO MAX inspirowana dokumentem "Zbić miss"
W ramach kampanii społecznej powstała specjalna strona internetowa stalkingstop.pl, która jest bazą wiedzy i praktycznych wskazówek. Na stronie dostępny jest m.in. specjalny poradnik opracowany przez Fundację Itaka, zawierający konkretne informacje jak reagować i jakie prawa przysługują osobom, które padły ofiarą stalkingu.
Znajdują się tam także informacje o tym, gdzie szukać bezpłatnego wsparcia psychologicznego i prawnego w takiej sytuacji. Dostępne są też w formie ulotki materiały dla policji.

Drugim ważnym elementem kampanii jest wystawa, która prezentuje prawdziwe historie osób doświadczających stalkingu. Zostały zebrane dzięki działaniom Fundacji Itaka oraz HBO Max, a następnie zanonimizowane zgodnie z najwyższymi standardami ochrony ofiar. Grafiki można obejrzeć do 30 listopada w Kinotece w ramach Festiwalu Warsaw SerialCon.
Co więcej, od 15 grudnia na 12 filarach świetlnych przy Dworcu Centralnym w Warszawie HBO Max wyświetli specjalnie przygotowane plakaty, które mają na celu zwrócenie uwagi na kampanię społeczną oraz zachęcenie do odwiedzenia strony: stalkingstop.pl.
Kampania "Stalking Stop!" wystartowała 26 listopada i będzie trwać do 28 grudnia br.











