Tylko w ostatnich trzech miesiącach 2020 roku 19,2 proc. nowych subskrybentów serwisów VoD w USA wybrało HBO Max. Dla przyrostu subskrypcji duże znaczenie miała promocja filmu "Wonder Woman 1984", wprowadzanego w grudniu równolegle do kin i na platformę.
41 proc. nowych abonentów HBO Max deklarowało, że główną motywacją do rejestracji był repertuar serwisu. W grudniu działający od maja 2020 roku serwis miał 12,6 mln subskrypcji. Razem z linearną płatną telewizją HBO - 38 mln.
Drugie miejsce przypadło usłudze Amazon Video Prime (18,2 proc. udziału), a podium zamknął serwis Hulu (13,7 proc.), nieznacznie wyprzedzając Disney+ (13 proc.).
Rok należał do Disney+
Natomiast biorąc pod uwagę cały 2020 rok, największą część nowych subskrybentów zdobył Disney+ - 18,3 proc. Pod koniec ub.r. serwis miał 35 mln abonentów w USA i ponad 86 mln globalnie.

Tutaj - podobnie jak w IV kwartale - drugie i trzecie miejsce zajęły Amazon Prime Video (+17 proc.) i Hulu (+13,2 proc.).
Z szacunków firmy Kantar wynika, że na koniec 2020 roku w USA były 233 mln gospodarstw domowych korzystających z serwisów SVOD, a w każdym z nich było średnio 3,5 subskrypcji streamingu wideo, wobec 3,1 na początku 2020 roku.











